جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 3:36:18 PM
معدن‌نامه گزارش می‌دهد:

دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران (IMIS 2016) با حضور شرکت‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در حوزه معدن 20 و 21 آذر ماه در تهران برگزار می‌شود. 
گردهمایی بزرگان معدنی دنیا در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران

به گزارش معدن‌نامه، تجربه برگزاری موفق اولین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران (IMIS 2015) با حضور بیش از 1670 شرکت کننده از 590 شرکت داخلی و بین‌المللی که از 21 کشور جهان در خرداد 1394 در تهران گرد آمده بودند سبب شد تا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در راستای برگزاری دومین "اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران" (IMIS 2016) در تاریخ 20 و 21 آذر ماه 1395 در تهران با حضور شرکت‌های معتبر داخلی و بین المللی در حوزه معدن و صنایع معدنی و سرمایه گذاران این بخش، گامی محکم‌تر از سال گذشته در این مسیر بردارد.

 ایران با دارا بودن منابع معدنی و انرژی فراوان، نیروی کار جوان تحصیل کرده و با تجربه، بازار بزرگ مصرفی 75 میلیون نفری، دسترسی به آب های آزاد بین المللی، زیر ساخت های توسعه یافته جاده، راه آهن، بنادر، تولید انرژی و شبکه های ارتباطی و بهره‌مندی از قوانین و مقررات حمایت از سرمایه‌گذاری، کشوری جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی است.

با عنایت به پتانسیل‌های معادن و صنایع معدنی ایران، کشور در حال حاضر دارای 68 نوع از انواع مختلف مواد معدنی است. ذخایر اثبات شده سنگ‌آهن ایران به مقدار 2.7 میلیارد تن (0.8 درصد کل ذخایر جهان)، ذخایر سنگ معدن مس به مقدار 2.6 میلیارد تن (4 درصد از ذخایر جهانی) است. ایران همچنین دارای 11 میلیون تن روی (4 درصد از ذخایر جهانی) است. کل ذخایر اثبات شده معادن ایران 6 میلیارد تن برآورد شده، که با300 هزار کیلومتر مربع امکان اکتشاف جدید، به بیش از 10 میلیارد تن خواهد رسید. سهم معادن و صنایع معدنی 25 درصد از سهام بورس تهران و با ارزش حدود 30 میلیارد دلار است.

ایمیدرو به عنوان بزرگترین سازمان مادر تخصصی حوزه معادن و صنایع معدنی ایران، همواره نقش بسیار مهم و حیاتی در اقتصاد کشور ایفا کرده و اینک در سال اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل در راستای مسوولیت و ماموریت توسعه و نوسازی خود ضمن معنی بخشی به این مهم از یک سو و بهره‌گیری از پتانسیل های ملی و بین‌المللی از سوی دیگر جهشی در بخش معدن و صنایع معدنی کشور ایجاد کرده تا این حوزه بتواند به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور که همان پرچم‌داری توسعه غیرنفتی و تولید ملی است دست یابد.

بر اساس این گزارش، IMIS 2016  با تجربه یکساله به عنوان معتبرترین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران در سطح بین‌المللی با پشتیبانی دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی، شرکت‌های استخراج معدن، شرکت‌های ماشین‌آلات معدن، شرکت‌های مشاوره‌ای، شرکت‌های فنی و مهندسی، پیمانکاران، بانک‌ها و موسسات مالی دعوت می‌کند تا در این رویداد مهم شرکت کرده و علاوه بر دستیابی به آخرین اطلاعات فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدن ایران، با اطلاع از آخرین فناوری‌ها، مهارت‌های مدیریتی و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود را توسعه دهند.



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین