جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 4:30:10 PM
مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد خبر داد:

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد از برنامه های توسعه‌ای این معدن خبر داد.
مهدی آباد در مسیر توسعه قرار گرفت

به گزارش معدن‌نامه، امین صفری؛ مدیر مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد گفت: مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد با تکمیل اکتشافات، طی ارزیابی مجدد ذخیره سرب و روی، به ذخیره زمین شناسی 716 میلیون تن و ذخیره قابل برداشت 154 میلیون تن (با عیار میانگین 6 درصد روی و 2 درصد سرب و 50 گرم در تن نقره) رسید، همچنین میزان باریت موجود 124 میلیون تن اعلام شد.

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد با اشاره به برگزاری فراخوان بین المللی برای انتخاب سرمایه گذار به منظور اجرای طرح های توسعه معدن و احداث کارخانه فرآوری تصریح کرد: طی فراخوانی که به منظور آماده سازی، احداث و بهره برداری از معدن و کارخانه های فراوری سرب و روی به میزان 800 هزار تن کنسانتره روی (با عیار حداقل 35 درصد روی) و 80 هزار تن کنسانتره سرب- نقره (با عیار 60 درصد سرب) با سرمایه مورد نیاز یک میلیارد دلاری برگزار شده بود، اواخر مرداد امسال کنسرسیومی متشکل از شرکت های راهسازی معدنی مبین، مهندسی کاهنربا، انجمن سرب و روی ایران، آریا جنوب ایرانیان، معادن سرمک و مس مسکنی به عنوان برنده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: مطابق قرارداد (که 24 ساله خواهد بود) کنسرسیوم برنده باید در سال نخست ضمن آغاز عملیات باطله برداری و معدنکاری، اقدامات لازم برای دریافت مجوز های لازم و انجام مطالعات فرآوری و غیره به عمل آورده و پس از آن در یک دوره 3 ساله، احداث کارخانه های فرآوری و در یک دوره 20 ساله، بهره برداری تجاری را آغاز کند.

صفری درباره اقدامات مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد در زمینه محیط زیست گفت: این مجتمع با سازمان محیط زیست به منظور مانیتورینگ کامل محدوده حفاظت شده کالامین و همچنین کمک به افزایش تعداد حیات وحش از طریق اقدامات کنترلی وارد مذاکره شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شناسایی و کاهش ریسک های سرمایه گذاری از جمله حل و فصل کردن موضوع سرمایه گذاران قبلی، دریافت موافقت های مربوط به زیرساخت ها از جمله تامین آب، برق و غیره و نیز رفع موانع و ایجاد جذابیت های لازم برای سرمایه گذاری در طرح های مهدی آباد، از جمله اقدمات صورت گرفته توسط این مجتمع است.

صفری همچنین اعلام کرد: طی 3 سال اخیر، سالانه 600 هزار تن باریت با هدف باطله برداری بخش سرب و روی و دپو سازی مناسب در 5 تیپ با هدف استفاده بهینه از ذخایر، استخراج شد که این مجتمع را به بزرگترین تولید کننده کلوخه باریت کشور تبدیل کرده است. همچنین، طی این مدت فروش مجتمع از سال 94 آغاز شد و سالانه حدود 200 هزار تن مواد معدنی روی و باریت به فروش رسید.

منبع: روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین