شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 8:07:05 PM
رییس خانه معدن ایران تشریح کرد:

رییس خانه معدن ایران وضعیت تکنولوژی ساخت ماشین آلات در کوماتسو را تشریح کرد و گفت: تولیدکنندگان بزرگ ماشین آلات ژاپن می توانند نیاز معادن ایران به نوسازی تجهیزات تجهیزات را تامین کنند.
آخرین تکنولوژی های ساخت ماشین آلات معدنی در کوماتسو ژاپن
به گزارش معدن نامه، محمدرضا بهرامن در جریان بازدید از مرکز تکنولوژی نو کوماتسو در ژاپن مطرح کرد: آخرین تکنولوژی های نو در مرکز تکنولوژی کوماتسو را بررسی کردیم. شرکت کوماتسو سالانه مبلغ 620 میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه با تمرکز بر ایمنی کار، افزایش تولید و محیط زیست دارد.
 او افزود: هیات مدیره خانه معدن ایران معتقد است باید تولیدکنندگان بزرگ ماشین آلات که داراى برند مناسب هستند، خود را ملزم بدانند تا بخشى از کار ساخت خود را با توجه به پتانسیل  بالاى کشورمان در این خصوص در ایران تهیه وتامین کنند. 
بهرامن تاکید کرد: امیدوارم که بتوانیم معادن کشورمان را با این نوع تجهیزات و فناوری ها و تکنولوژی های نو مجهز کنیم.
از جمله آخرین دستاوردهای این شرکت در زمینه تکنولوژی های نو عبارتند از:
1-اولین بیل هیبریدی تولید کماتسو ژاپن (World’s first Hybrid Excavator): این بیل های هیبریدی به منظور کاهش اثرات مخرب محیط زیستی و بالا رفتن بازدهی ماشین آلات تولید می گردند.
2- سیستم های حمل و نقل (دام تراک ها با ظرفیت هاى متفاوت  مستقلAutonomous Haulage): این سیستم های حمل و نقل شامل کنترل کننده ها، سیستم های موقعیت یاب GPS و شبکه وایرلس هستند. 
3- سیستم های کنترل از راه دور(System Remote Monitoring) براى از استفاده از ماشین الات که در مناطق خطر پذیر مورد استفاده قرار میگیرند 
4- اولین لیفت تراک هیبری در (World’s first Hybrid Forklift) 
5- کلاس پیشرو کامیون جابجایی مواد معدنى برقی(Class leading Electric Dump Trucks)


منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین