جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 1:39:14 AM
معاونت بهره برداری و اکتشاف ایمپاسکو مطرح کرد:

معاونت بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با یادی از جان باختگان معدن زغال سنگ "زمستان یورت آزادشهر" گفت: مجدد گروه امداد و نجات را باید در تمام معادن احیا کنیم و در این راستا آموزش صحیح ایمنی به عنوان یک اصل ضروری است.
ضرورت احیای گروه امداد و نجات در تمامی معادن

 به گزارش معدن نامه، هفته گذشته در نخستین جلسه HSEE شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال 96 که با حضور مدیران و کارشناسان HSEE واحدها و مجتمع های تحت حمایت ایمپاسکو برگزار شد، خدایار کریم نژاد معاونت بهره برداری و اکتشاف شرکت با یادی از جان باختگان معدن زغال سنگ "زمستان یورت آزادشهر" گفت: مجدد گروه امداد و نجات را باید در تمام معادن احیا کنیم و در این راستا آموزش صحیح ایمنی به عنوان یک اصل ضروری است.

او در ادامه افزود: مسوول ایمنی در معادن زغالسنگ باید قبل از ورود کارگران به داخل معدن، گازسنجی لازم را انجام دهد و بازدید و نظارت های مستمر و روزانه از داخل معادن زیرزمینی و روباز انجام شود، چرا که در معادن روباز نیز با توجه به لغزش ها و رانش هایی که ممکن است در معدن اتفاق بیفتد نظارت مسئولین ایمنی لازم و ضروری است.

در ادامه این نشست پرهام خواجه پور؛ مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو با ارائه گزارشی از برنامه های انجام شده در سال 95 بخش HSEE شرکت گفت: در سال گذشته اقدامات زیست محیطی موثری در بسیاری از واحدها و مجتمع های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی صورت گرفت، ازجمله نصب غبارگیر در مجتمع های سنگ آهک پیربکران و فروکروم جغتای بود.

او خاطر نشان کرد: در سال 96 به غیر از واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست، واحد انرژی نیز اضافه شده است.

امیر ولدخانی؛ مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمیدرو نیز در ادامه جلسه با اشاره به تاکید مدیریت عامل این سازمان بر رعایت مسائل ایمنی گفت: بخش دولتی همواره توجه ویژه ای به رعایت مسایل ایمنی در بخش معدن دارد و با همکاری نزدیکی که با مسئولین HSEE در وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم موفق شدیم برخی از موارد آیین نامه های اجرایی را در این زمینه اصلاح کنیم. 

در بخش دیگری از این نشست تخصصی هر یک از مدیران و کارشناسان ایمنی، بهداشت و محیط زیست گزارشی از عملکرد واحد HSEE مجتمع خود ارایه دادند و در پایان از مجتمع های برتر در حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست با ارایه لوحی قدردانی شد.



منبع: ایمپاسکو

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین