شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 3:58:12 AM
کمیته کانی‌های صنعتی خانه معدن ایران خواستار شد:

در جلسه اخیر کمیته کانی‌های صنعتی خانه معدن ایران بر نوسازی معادن ایران با محصولات شرکت‌های ژاپنی تاکید شد و آنها خواستار این شدند که معدنکاران کشور به جای خرید ماشین‌آلات معدنی چینی از شرکت‌های ژاپنی که دارای تکنولوژی بروزتر و برندهای مطرح‌تری هستند، برای مدرنیزه کردن معادن خود اقدام کنند. 
ضرورت توسعه خدمات پس از فروش محصولات ژاپنی در ایران/ تولیدکنندگان مواد اولیه کاشی و سرامیک در راه اصفهان

در نشست روز گذشته کمیته کانی‌های صنعتی خانه معدن هادی میرحیدری دبیر کمیته خاک های صنعتی خانه معدن ایران با ارائه گزارشی از آخرین تکنولوژی‌ها در مرکز تکنولوژی نو کوماتسو ژاپن خواستار این شد که تولیدکنندگان مواد اولیه کاشی و سرامیک برای نوسازی واحدهای معدنی خود از تکنولوژی‌ها به روز صنایع این کشور استفاده کنند.

اعضای کمیته کانی‌های صنعتی خانه معدن ایران بر این باورند که ماشین‌آلات معدنی ژاپن از کیفیت لازم برخوردار هستند و عمدتا تجهیزات ساخت ژاپن عمر طولانی در معدنکاری خواهند داشت اما در مقطع کنونی کوماتسو ژاپن در ایران نمایندگی اصلی ندارد و نمی‌تواند نیازهای فعالان معدنی را در زمینه خدمات پس از فروش پاسخ دهد. طی سال‌های تحریم موانع بر سر راه برندهای مطرحی مانند کاترپیلار( شرکت صنایع سنگین آمریکایی) و کوماتسو ژاپن و دیگر صنایع مطرح جهان باعث شده دست معدنکاران مخصوصا معدنکاران بخش خصوصی به این تکنولوژی‌ها نرسد. در حالی که در اغلب کشورهای معدن‌خیز دنیا سازندگان مطرح ماشین‌آلات معدنی در زمینه خدمات پس از فروش فعال هستند و معدنکاران برای رفع نیاز خود به تکنولوژی، نوسازی و تعمیرات تجهیزات خود باید به صورت مستمر با نمایندگی شرکت‌ها در ارتباط باشند.

تولیدکنندگان مواد اولیه کاشی و سرامیک معتقدند با توجه به پیشرفت صنایع سنگین ژاپن و برنامه‌ریزی برای توسعه معادن ایران بهتر است فعالان معدنی و پیمانکاران به جای خرید ماشین‌آلات چینی، به سمت تکنولوژی ژاپن بروند و تجهیزات مورد نیاز خود را از برندهای ژاپنی تامین کنند. آنها تاکید کردند با توجه به شرایط اقتصادی فعلی معدنکاران، اگر آنها می‌خواهند برای خرید ماشین‌آلات هزینه کنند، بهتر است ریسک نکنند و سراغ محصولات چینی نروند. البته این موضوع مستلزم این است که فعالان معدنی خواستار خدمات پس از فروش گسترده از شرکت‌های ژاپنی باشند.

در ادامه این نشست بر معرفی توانمندی‌های تامین کنندگان صنعت کاشی وسرامیک در اصفهان تاکید شد و قرار شد 15 تا 18 شهریورماه همزمان با برگزاری چهارمین کنگره صنعت کاشی و سرامیک در این شهر تاریخی، نمایشگاهی تخصصی در زمینه مواد اولیه تولید کاشی و سرامیک دایر شود تا تولیدکنندگان کانی‌های صنعتی بتوانند در فضای مجزا از کاشی و سرامیک عرض اندام کنند و محصولات خود را معرفی کنند. علاوه بر حضور گسترده شرکت‌های داخلی همچنین قرار شده شرکت‌کنندگان خارجی هم در این نمایشگاه حضور داشته باشند و از محصولات شرکت‌های تولیدی مواد اولیه کاشی وسرامیک بازدید داشته باشند.  ضمن اینکه قرار است تولیدکنندگان کانی‌های صنعتی و تولیدکنندگان صنعت کاشی و سرامیک 9 تا 12 تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز حضور داشته باشند و ظرفیت‌های این عرصه را به بازدیدکنندگان نشان دهند.

 



منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین