پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 3:56:40 AM
رئیس خانه معدن کرمانشاه خواستار شد:

رئیس خانه معدن کرمانشاه مطرح کرد: حقوق دولتی برای برخی مواد معدنی، استانی شود.
توجه دولت دوازدهم به ظرفیت های معدنی  کرمانشاه

محمد عارف ابراهیمی در نشست فعالان اقتصادی استان با رئیس اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: سالانه 17.5 میلیون تن از معادن کرمانشاه برداشت می‌شود و حوزه معادن ظرفیت بالایی برای کمک به توسعه اقتصاد کشور دارد.

او افزود: ایران با داشتن 68 نوع ماده معدنی، به لحاظ تنوع در رده هفتم دنیا قرار دارد. تا کنون ظرفیت اکتشاف شده معادن کشور 57 میلیارد تن و با ارزش متوسط 700 تا 800 میلیارد دلار  محاسبه شده است.

ابراهیمی به وضعیت معادن استان کرمانشاه ادامه داد: سالانه تا 400 میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور استخراج می شود. ذخایر اکتشاف شده معادن استان یک میلیارد و 100 میلیون تن است و 20 نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده است.

او گفت: سالانه 17.5 میلیون تن(بر اساس ظرفیت اسمی) استخراج مواد معدنی از معادن استان داریم. تا کنون 258 پروانه بهره برداری برای معادن استان صادر شده و در زمینه سنگ های تزیینی و قیر طبیعی ظرفیت بالایی در استان داریم، به گونه ای که 70 درصد منابع قیرطبیعی کشور در استان ما قرار دارد.

رئیس خانه معدن کرمانشاه به ظرفیت های بالای بخش معدن برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های این بخش بگونه ای است که مقام معظم رهبری فرمودند می‌توان معادن را جایگزین نفت کرد.

او خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد و پیشنهاد داد: حقوق دولتی برای برخی مواد معدنی، استانی شود. ضمن اینکه کرمانشاه از امن‌ترین استان‌های کشور برای سرمایه‌گذاری است. 



منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین