پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 4:51:24 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29417
  • زمان انتشار:شنبه 22 خرداد 1400-17:54
  • کاربر:
رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت هرمزگان:

رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت هرمزگان گفت:دولت ۶۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای۳۱۱ طرح بزرگ در حوزه صنعت و معدن در طول هشت ساله خدمت خود در استان سرمایه گذاری کرده است.
۶۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال درحوزه صنعت و معدن هرمزگان سرمایه گذاری شد

به گزارش بیرونیت، خلیل قاسمی افزود: احداث خط تولید آهن اسفنجی به شکل بریکت به ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن با سرمایه گذاری ۷۵ هزار میلیارد ریال و احداث کارخانه تولید گندله آهن شرکت مادکوش به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۶۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های شاخص این سازمان است.

وی ، همچنین احداث خط تولید آهن اسفنجی به شکل بریکت شرکت صبا فولاد خلیج فارس به ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن با اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، احداث کارخانه تولید گندله آهن شرکت مادکوش به ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال با هزینه افزون بر ۱۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال و افزایش ۲۰۰ درصدی ظرفیت اسمی تولید قیر استان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از ۲.۷۶ میلیون تن در سال ۹۲  به ۸.۱ میلیون تن در سال ۹۹ را از دیگر اقدام‌های مهم بخش صنعت و معدن استان هرمزگان برشمرد.
وی بیان داشت: همچنین در طول دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۶۴۴ فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، ۶۰۶ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۲۶۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و ۱۴۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدن باسرمایه گذاری ۱۱و ۶۶۰ میلیارد ریال صادر شده است.
استان هرمزگان همچنین در مدت هشت سال اخیر بویژه در ۲ تا ۳ سال گذشته با وجود موانع سخت اقتصادی و تحریم‌ها در بخش‌های دیگر نیز از جمله آموزشی، فرهنگی، ورزشی و ارتباطات و فناوری نیز رشد بالایی داشته است که به طور قطع مردم از تبعات و آثار مثبت آن‌ سال‌ها بهره‌مند خواهندشد.

در مجموع با افتتاح وبهره برداری از ۱۰هزار ۴۹۲ پروژه کوچک و بزرگ به ارزش ۴۵۷هزارو ۶۳میلیارد ریال در طول هشت ساله دولت با اعتبارات دولتی و بخش خصوصی در هرمزگان ، منجر به تحول اساسی و تغییرچهره این منطقه راهبردی و مهم کشور شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین