پنجشنبه 30 فروردين 1403 شمسی /4/18/2024 3:49:58 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29420
  • زمان انتشار:شنبه 22 خرداد 1400-18:5
  • کاربر:
محمدرضا باطنی در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

رئیس خانه معدن استان مازندران مطرح کرد: بخش معدن از مرحله بهره برداری و تولید از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. از سنگ‌آهنی که در ذوب آهن استفاده می‌شود تا زغال سنگی که به کک تبدیل می‌شود معادن نیاز به توجه دارند. ایمنی در معادن کوچک مقیاس‌ با صعف‌های بسیاری روبه‌روست.
تقویت ایمنی معادن کوچک

محمدرضا باطنی در گفت‌وگو با بیرونیت گفت: بیشترین معادن زغال سنگ سابقه ای در حدود دوتا سه دهه در تولید زغال سنگ دارند و اکتشافات آنها سطحی و ناقص است و به همین دلیل نتوانستند در اکتشاف و بهره برداری موفق باشند.
او افزود: با توجه به اینکه در دهه ۸۰ رئیس سازمان نظام مهندسی معدن بودم پیشنهاد کردم که در استانها با تجمیع معادن از معادن اکتشافات اساسی داشته باشیم و بتوانیم ضمن اشتغال‌زایی بهره برداری از بخش معدن را افزایش دهیم چرا که معدن انفال و بیت المال است.
او با اشاره به ارزش اقتصادی معادن بیان کرد: اعتقاد دارم که بخش معدن تا مرحله بهره برداری و تولید از اهمیت قابل توجهی برخوردار است از سنگ آهنی که در ذوب آهن استفاده می شود تا زغال سنگی که به کوک تبدیل می شود معادن نیاز به توجه دارند.
رئیس خانه معدن استان مازندران با بیان اینکه ایمنی معادن کوچک مقیاس اندک است،تصریح کرد: توجه به ایمنی معادن کوچک مقیاس ضرورت دارد خوشبختانه در طی سالهای گذشته با نظارت سازمان نظام مهندسی بخش ایمنی معادن تا حدودی بهتر شده است اما در گذشته با چالش‌های بسیاری در این بخش مواجه بودیم.
باطنی با تاکید بر حمایت از معادن به ویژه معادن کوچک مقیاس اظهار داشت: معادن کشور نیاز به حمایت دارند هر چند که در هر شرایطی به تولید می پردازند پیشنهاد می کنم که منابع را در اختیار معادن قرار دهیم به جای آنکه بخواهیم به آنها وام بلاعوض یا کم‌بهره تخصیص دهیم با تقویت معادن اشتغالزایی در این بخش هم تقویت خواهد شد.
رییس خانه معدن استان مازندران در پایان گفت: یکی از نکات قابل توجه آن است که در موضوع واگذاری معادن باید کارشناسی از سوی سازمان صمت و وزارت صمت انجام شود تا معادن بتوانند از مهندسین و کارشناسان واقف به موضوع معدن در بهره برداری و اکتشاف، بهره بگیرند و این امتیازی در موضوع اشتغال زایی در حوزه معدن است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین