جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:12:57 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29857
  • زمان انتشار:دوشنبه 11 مرداد 1400-22:39
  • کاربر:
واکنش مدیرعامل چادرملو به افزایش تعرفه های صادراتی:

به گفته مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، آهن اسفنجی محصول تولیدی قبل از شمش است و در شرایطی که کوره های ذوب به دلیل قطعی برق فعال نیستند، باید شرایط صادرات این محصول فراهم باشد تا سایر خطوط تولیدی نیز با توقف تولید روبرو نشوند.
اول برق کوره های ذوب را وصل کنید، بعد اگر لازم بود عوارض را بالا ببرید

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی چادرملو، ناصر تقی زاده با بیان این مطلب افزود: وزارت «صمت» طی یک ابلاغ آنی اقدام به افزایش عوارض صادرات بر کامودیتی ها تا پایان سال کرد؛ اقدامی که به زعم فعالان این حوزه نیاز به بررسی بیشتر و نظر کارشناسی داشت.

به گفته وی، البته این تصمیم وزارت صمت به قدری عجولانه و غیر کارشناسانه بود که از همان ابتدا، مخالفت های زیادی با آن شد و در نهایت هم حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مخالفت مجلس با این عوارض، به بورس۲۴ گفت: ما قانونی داریم که صادرات فرآورده های معدنی معاف از مالیات است و نظرمان این است که محصول نهایی و نیمه نهایی از مالیات معاف باشد، بنابراین مجلس با عوارض صادراتی محصولات معدنی به طور کلی مخالف است.

تقی زاده درباره این ابلاغ و آثار آن بر صنعت گفت: طبیعتاً وضع عوارض صادراتی بر کالاهای خام اقدام خوبی است اما این ابلاغیه ها نباید به صورت عجله ای و بدون مطالعه کارشناسی صادر شود.

او ادامه داد: وضع تعرفه بر محصولات پایین دستی از جمله سنگ آهن، کسانتره، گندله با توجه به نیاز صنعت به مواد اولیه و در راستای جلوگیری از خام فروش به منظور خلق ارزش اقدام خوبی است، اما با توجه به قطعی برق و تعطیلی کوره های ذوب افزایش عوارض صادرات آهن اسفنجی اقدامی غیر منطقی و غیر کارشناسی بود.

مدیرعامل چادر ملو در ادامه توضیح داد: آهن اسفنجی محصول تولیدی قبل از شمش است و در شرایطی که کوره‌های ذوب به دلیل قطعی برق فعال نیستند، باید شرایط صادرات این محصول فراهم باشد تا سایر خطوط تولیدی نیز با توقف تولید روبرو نشوند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین