جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 1:40:51 PM
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

عزت‌الله اکبری می‌گوید معادن ظرفیت‌های عظیمی هستند که می‌توانند جایگزین نفت شوند. نمی‌شود دولتی روی کار باشد که فقر تولید کند و ما بسته معیشتی توزیع کنیم. او عنوان کرده باید کل تجهیزات صنعت نفت در داخل ساخته شود، ما در مجلس حامی تولید هستیم و در خصوص چالش‌های فولاد این زنجیره را دولت باید مدیریت کند که عدم تعادل ایجاد نشود.
معدن می‌تواند جایگزین نفت شود

به گزارش بیرونیت، نشست هم اندیشی جهت بررسی و رفع مشکلات صنایع فولاد در ایران با حضور، «عزت الله اکبری تالار پشتی» رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  و سرتیپ دوم پاسدار «علی‌حسین رعیتی‌فرد» مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد.
در ابتدای این نشست رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تالارپشتی با بیان اینکه معادن ظرفیت‌های عظیمی هستند که می‌توانند جایگزین نفت شوند، گفت: نمی‌شود دولتی روی کار باشد که فقر تولید کند و ما بسته معیشتی توزیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت رئیسی ۶ نفر وزیر اقتصادی دارد، تصریح کرد: وزیر خارجه دولت سیزدهم باید یک شخصیت برجسته اقتصادی باشد. حتی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هم باید توسط وزیر علوم پای کار بیایند و همگی در خدمت اقتصاد باشند و کشور را از این وضعیت نجات بدهند.

تالار پشتی به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: من هیچ اعتقادی به تحریم ندارم و باور دارم که تحریم در داخل به شدت علیه ملت ما استفاده می‌شود در عین حال یقین داریم کشور در عرصه‌ امنیت، دفاع و همه حوزه‌ها ظرفیت دارد که باید این ظرفیت‌ها را کشف کنیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:باید کل تجهیزات صنعت نفت در داخل ساخته شود، ما در مجلس حامی تولید هستیم و در خصوص چالش‌های فولاد این زنجیره را دولت باید مدیریت کند که عدم تعادل ایجاد نشود.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در صنعت خودروسازی توسط دولت اشاره کرد و گفت: خودرو سازان ما حیاط خلوت دولت بودند و هستند. دولت در ایران خودرو شش درصد سهام دارد و ۶۰۰ درصد دخالت می‌کند.

سردار علی حسین رعیتی فرد نیز با بیان این که صنعت فولاد با چالش های جدی روبه رو است، گفت: یکی از چالش های صنعت تولید فولاد تامین مواد اولیه است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات اظهار داشت: امسال که سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است. قطعا وظیفه تمام دستگاه‌ها به ویژه بسیج رفع موانع تولید است.

وی افزود: صنعت فولاد کشور ظرفیت های عمیقی را دارد و در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ میلیون تن فولاد تولید می کنیم و برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ این حجم تولید باید به ۱۶۰ میلیون تن برسیم.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با بیان این که صنعت فولاد با چالش های جدی روبه رو است، افزود: یکی از چالش های صنعت تولید فولاد تامین مواد اولیه است.

رعیتی فرد تاکید کرد: ما در یک کشور خشک و نیمه خشک هستیم و صنعت فولاد به ۲۵۶ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.

وی دیگر مشکل صنعت فولاد را مساله حمل و نقل تولیدات این صنعت دانست و گفت: حمل و نقل تولیدات و محصولات فولاد کشور هفت درصد از طریق راه های ریلی و نود و سه درصد از حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با تاکید بر این که نیاز به سرمایه گذاری های جدی تر در صنعت فولاد است، تصریح کرد: پس از تحریم های ظالمانه آمریکایی بر علیه ملت ایران شرکت هایی که در حوزه فولاد کار می کردند از ایران رفتند اما با دانش کارشناسان و تکنولوژی ایرانی می توانیم که به افق های آینده این صنعت برسیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین