پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 9:47:19 PM
قله 100 دلاری فتح می شود؟

یک تحلیلگر هشدار داد قیمت نفت خام در صورت سردتر بودن زمستان ممکن است به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کرده و قیمت گاز هم از سطح فعلی دو برابر افزایش پیدا کند.
قیمت داغ نفت در زمستان

به گزارش بیرونیت، رندی اولنبرگ، مدیر تحقیقات نفت و گاز شرکت "بی ام او کپیتال مارکتس" به بلومبرگ گفت: ما واقعا در وضعیت بسیار حساس شرایط جوی هستیم و اگر هوا به شدت سرد شود، ممکن است دو برابر شدن قیمت گاز از سطح فعلی را مشاهده کنیم و ممکن است قیمتهای نفت از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کنند. با این حال اولنبرگ گفت: اگر دمای هوا در طول زمستان ملایم باشد، قیمتها در سه ماهه نخست سال میلادی آینده اصلاح می شوند.

این تحلیلگر تنها کسی نیست که چنین دیدگاه خوش بینانه ای دارد. ایرا اپستاین از شرکت "لین اند آسوشیتس" پیش بینی کرد وست تگزاس اینترمدیت تا پایان سال تحت تاثیر تقاضای قوی برای نفت و عدم عرضه جدید کافی به ۹۰ دلار صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این نظرات در یادداشت اخیر گلدمن ساکس انعکاس پیدا کرده است. این بانک سرمایه گذاری آمریکایی اوایل ماه جاری پیش بینی خود از قیمت نفت برنت تا پایان سال را به ۹۰ دلار در هر بشکه افزایش داد و اکنون می گوید نفت ممکن است به بالاتر از ۹۰ دلار صعود کند. گلدمن به سوئیچ نیروگاهها از گاز به نفت که ممکن است یک میلیون بشکه در روز به تقاضای جهانی برای نفت بیافزاید، به عنوان عامل اصلی بازبینی در دورنمای قیمت نفت اشاره کرد. در یادداشت گلدمن ساکس آمده است: با در نظر گرفتن این که اوپک پلاس همچنین به روند افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز ادامه می دهد، باید قیمتها به ۱۱۰ دلار در هر بشکه صعود کنند تا از میزان تقاضا به حد کافی کاسته شده و کمبود عرضه در بازار که برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ پیش بینی می شود، متوازن شود.

بهای معاملات نفت روز سه شنبه تحت تاثیر کمبود جهانی عرضه و تقاضای قوی در آمریکا، به بالاترین حد از سال ۲۰۱۴ صعود کرد. بهای وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۱ درصد افزایش، در ۸۴ دلار و ۶۵ سنت و بهای نفت برنت با ۰.۵ درصد افزایش، در ۸۶ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه بسته شد.

منبع:ایسنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین