جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 1:07:48 AM
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیرعامل خبر داد

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به سهم صنایع در اقتصاد کشور گفت: پس از بررسی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است در کشور سهمیه‌ای از گاز ذخیره شود تا در مواقع بحران از آن استفاده و فشار از دوش صنایع برای تداوم تولید برداشته شود.
ذخیره گاز  برای روز  مبادا

به گزارش بیرونیت، علیرضا مبارک روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان اظهار کرد: زیرساخت های برق و انرژی در صنایع کشور باید مصون سازی شوند تا لطمه ای به تولید وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری این امور جزو مسائل پدافند غیرعامل و تدابیری لازم نیاز است تا کمبود گاز و برق در زمستان، این چالش مشکل زا در واحدهای صنعتی و تولیدی کاهش یابد. معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: صنایع کشور هر کدام باید نیروگاه مستقل داشته باشند تا برق و انرژی مورد شان را تولید کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجتمع مس سرچشمه سال گذشته دچار حمله سایبری شد اظهار کرد: در این زمینه بخشی از رایانه ها و حوزه اینترنت این مجتمع دچار اختلال شد؛ اخیراً هم شبکه سوخت کشور متوجه این حمله شد که نشان دهنده این است که حملات سایبری روزافزون است.

مبارک افزود: لذا راه اندازی مرکز مستمر رصد و پایش تهدیدهای صنایع باید در اولویت این صنایع باشد که خدشه ای به زیرساخت و تولید آنها وارد نشود.

وی افزود: تهدیداتی که متوجه صنایع می شود علاوه بر ایجاد خسارت های مالی و تولیدی، موجب زیر سوال رفتن اعتبار و امنیت بین‌ المللی هم می شود زیرا ایران از نظر امنیت در بین کشورهای جهان‌ سرآمد است.

مبارک تاکید کرد: هر کشوری در حوزه های مختلف کشاورزی، اقتصادی، سیاسی و غیره در صورتی می تواند به رشد و توسعه پایدار دست پیدا کند که توانمندی و قدرت بازدارندگی لازم را کسب کند.

وی افزود: ۴۰ درصد از اقتصاد مملکت توسط صنایع تأمین می شود و مجتمع مس سرچشمه هم سهم قابل توجهی از اقتصاد را در بر دارد، لذا با سیاستگذاری هایی که توسط مسئولان در سال های گذشته تاکنون در امر مسایل صنعتی شده ، آینده نگری ها انجام می شود تا تولید تداوم داشته باشد.

مبارک تصریح کرد: بخش مهم و گسترده ای از  نیازهای عمومی جامعه در کشور از ناحیه صنایع تأمین می شود پس علاوه بر توسعه باید برای مسائل تولید ِانبوه، فروش و صادرات هم برنامه ریزی های موفقیت آمیز داشت.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: برای تداوم تولید، صیانت از زیرساخت ها مهم است که در سازمان پدافند غیرعامل به آن توجه جدی می شود تا صنایع تولیدی با مخاطرات و تهدیدها و کاهش محصول مواجه نشوند.

پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان هم در این نشست عامل ایجاد تهدیدات را در عرصه سایبری، پیشرفت های بشر در همه حوزه ها بویژه اقتصاد و تولید دانست و گفت: لذا پایداری و ایمن سازی سایبری اولویت سازمان ها، بخش های دولتی، خصوصی و غیره باشد.

وی با اشاره به اینکه آب و برق از زیرساخت های مهم صنایع هستند گفت: در مجموعه مس سرچشمه رفسنجان باید طرح جامع مقابله با تهدیدات حوزه های شیمیایی، سایبری، زیرساخت و غیره تدوین شود؛ این صنعت از نظر اقتصادی، محصولی مهم و ارزآور را تولید و صادر می کند.

حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در این نشست اظهارداشت: از ۱۰ سال قبل کار شناسایی نقاط آسیب زا در مجتمع مس سرچشمه انجام می شود که از سال قبل به طور جدی این فرایند در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در مجتمع مس سرچشمه نقاط آسیب زا در حوزه سایبری‌ در حال شناسایی و رفع‌ است تا این ظرفیت عظیم مس که از قطب های مهم تولید و صادرات کالای‌ ارزآور است با مشکل روبه رو نشود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: در سال ۹۷ کمیته امنیت با محوریت حراست، همکاران آی تی و واحدهای ایمنی و پشتیبانی تشکیل و در حوزه صیانت از اتوماسیون صنعتی، حوزه آی تی و لجستیک این مجتمع اقدامات مطلوبی انجام شد.‌

منبع:ایرنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین