پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 1:19:48 PM
معاون وزیر صمت خبر داد

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۱۶ میلیون تن انواع فولاد خام و ۱۴.۵ میلیون تن محصولات فولادی در کشور تولید شد.
تولید 30 میلیون تنی در  زنجیره فولاد

به گزارش بیرونیت، «مهدی صادقی‌نیارکی» در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه ایران متافو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فولاد از افتخارات کشور است که هم نیاز داخلی را تامین و هم بخشی از ارز حاصل از صادرات آن نیاز سایر صنایع را رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه صنعت فولاد در سال جاری رشد قابل توجهی داشته است، خاطرنشان‌کرد: واحدهای مختلف در کشور نوآوری انجام داده‌اند و فولادهای آلیاژی و مقاطع طویل را برای مصارف خاص تولید کرده اند و همچنین انواع تولیدکنندگان ورق ماده اولیه سایر صنایع را تامین می‌کنند.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه عامل رشد کشورها، صنعت ساخت است، تاکید کرد: این بخش نیاز به مواد اولیه دارد، به همین دلیل زنجیره ارزش فولاد شکل گرفته است و طرح‌های آن به توسعه کشور در حوزه صنعت فولاد و صادرات غیر نفتی کمک می‌کند.

وی افزود: ایران در شرایطی قرار دارد که می‌تواند تجهیزات، ماشین‌آلات و لوازم‌خانگی صادر کند که همه این موارد به فولاد نیاز دارد که در کشور توسعه پیدا کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نمایشگاه محل به‌هم‌رسانی توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها است، ادامه‌داد: در این رویدادها هیات‌های تجاری باید دعوت شوند تا سطح توان کشور دیده شود و در نهایت به عقد قرارداد منجر شود که در این صورت می‌تواند به توسعه تجارت کشور کمک کند.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی ایران (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری) آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با مشارکت ۲۷۰ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی آغاز به کار کرده است‌. فعالان این عرصه تازه‌ترین محصولات و دستاوردهای خود را در زمینه متالوژی، فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیرآهنی، ریخته‌گری، کوره‌های صنعتی، عملیات حرارتی و صنایع وابسته در معرض دید عموم گذاشته اند.

این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه همه روزه از ساعت ۹تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی پذیرای بازدیدکنندگان است.

منبع:ایرنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین