پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 8:56:00 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:30753
  • زمان انتشار:يکشنبه 14 آذر 1400-16:54
  • کاربر:
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خبر داد:

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به وضعیت مناسب شرکت در بخش درآمدهای ارزی، از سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت در بخش‌های مختلف زنجیره تولید خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های شرکت، فعالیت در حوزه‌ عناصر کمیاب است و فعالیت در زمینه سرب و روی آغاز شده است.
اقدامات شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری جدید؛ از تکمیل زنجیره فولاد در غرب کشور تا سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر کمیاب

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، دکتر امیر حسین نادری در جلسه هم‌اندیشی شرکت‌های گروه، با اشاره به نزدیک شدن ایام پایانی سال و اهداف شرکت برای سال جاری گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده، علی‌رغم وجود چالش‌ها و مشکلات توانستیم بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با توجه به ارتقاء و بهبود رویکرد بانک مرکزی نسبت به حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بویژه در حوزه صادرات، در شرایط مناسبی هستیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با تاکید به امکان صادرات برای شرکت‌های زیرمجموعه، از درآمد ارزی مناسب و امیدوارکننده شرکت خبر داد و ضمن یادآوری تجربه موفق تاسیس شرکت تجلی (به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه) تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با توجه به نیاز مجموعه و متناسب با شرایط اقتصادی کشور، در حوزه‌های زیرساختی نیز فعالیت کنیم.
دکتر نادری در ادامه به کمبود ۱۳ هزار کیلومتری خط ریلی کشور اشاره کرد و بیان داشت: گلوگاه‌های ریلی شرکت حدود هزار و دویست کیلومتر هستند که سرعت سیر در آن‌ها حداقل است بنابراین ما در کنار فعالیت در زمینه تأمین واگن و لوکوموتیو، برای رفع چالش‌ و نیازهای شرکت در بحث حمل و نقل، در حال تاسیس اولین شرکت ریلی تخصصی کشور هستیم.

تکمیل زنجیره فولاد در غرب کشور

وی همچنین از سرمایه‌گذاری های شرکت در بخش‌های مختلف زنجیره در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: با توجه به پتانسیل های بالا از جمله ذخایر ارزشمند سنگ آهن در غرب کشور و به منظور تکمیل زنجیره فولاد، سرمایه‌گذاری جدید در فولاد کردستان انجام شد.
اضافه شدن معدن زغالسنگ گلندرود و یک شرکت تخصصی در زمینه مهندسی، از دیگر مواردی بودند که نادری به عنوان سرمایه‌گذاری جدید شرکت از آن‌ها نام برد.

سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر کمیاب

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در بخش دیگر صحبت‌های خود، با تاکید بر ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت، تحریم‌ها را فرصتی برای رشد توان داخلی برشمرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما، فعالیت در حوزه‌ عناصر کمیاب است و در حال حاضر، در مرکز کشور و در منطقه کوهبنان فعالیت در حوزه سرب و روی را آغاز کرده ایم و برنامه های خوبی دراین حوزه در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است جلسه هم‌اندیشی شرکت‌های گروه، به منظور ارائه آخرین گزارشات و رویدادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی با حضور مدیران عامل شرکت‌های گروه و معاونین هلدینگ، صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد و در آن ضمن ارائه گزارش آخرین تحولات اقتصادی جهان، تاثیرات آن بر اقتصاد ایران بویژه در حوزه فعالیت مجموعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین