پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 2:40:41 PM
عضو هیات مدیره خانه معدن ایران خبر داد:

عضو هیات رئیسه کمیته کانی‌های صنعتی خانه معدن ایران با بیان اینکه هنوز افزایش قیمتی در بازار مواد اولیه کاشی و سرامیک صورت نگرفته است، از حضور بیش از 200 شرکت داخلی و خارجی در در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی خبر داد. 
افزایش 10 درصدی قیمت مواد اولیه کاشی و سرامیک اعمال نشد/ بزرگان صنعت کاشی و سرامیک به تهران می‌آیند

به گزارش معدن ‌نامه، حمیدرضا معصومی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: از ابتدای سال قرار بود قیمت مواد اولیه کاشی و سرامیک حدود 10 درصد افزایش پیدا کند اما کارخانه‌ها زیر بار افزایش قیمت نرفتند و به دلیل رکود بازار و کاهش تقاضا به افزایش 10 درصدی قیمت مواد اولیه تن ندادند.

او ادامه داد: اگر هم افزایش قیمتی در بازار صورت گرفته زیر 10 درصد بوده و هنوز تامین کنندگان صنعت کاشی و سرامیک برای بالا بردن قیمت مواد اولیه تصمیم نگرفته‌اند. اگرچه ممکن است مردادماه سال جاری قیمت مواد اولیه همزمان با اعلام افزایش قیمت کاشی و سرامیک که هر ساله از سوی انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی وسرامیک صورت می‌گیرد، افزایش یابد.

معصومی همچنین در خصوص تاثیر رونق بازار مسکن در وضعیت معادن خاک‌های صنعتی نیز گفت: اگرچه روند خرید و فروش‌ها و آمارهای منتشر شده از معادن خاک‌های صنعتی نشان می‌دهد وضعیت تقاضا در بازارهدف این معادن نسبت به سال گذشته بهبود یافته اما هنوز نمی‌توان نسبت به رونق بازار مسکن و معاملات زیاد امیدوار بود چرا که برای پیش‌بینی هنوز زود است.

عضو هیات مدیره خانه معدن ایران با بیان اینکه معادن خاک‌های صنعتی ایران نیازمند بازارسازی هستند، افزود: در بیست و چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک ایران که 9 تا 12 تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران  برگزار می‌شود، شرکت‌های عضو کمیته کانی‌های صنعتی خانه معدن حضور پررنگی دارند و بخشی از آنها دارای غرفه‌های مستقل هستند و برخی به صورت مشترک در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

او با بیان اینکه بیش از 200 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: اغلب فعالان صنعتی، تامین کنندگان صنعت کاشی و سرامیک از شهرهای مختلف کشور و شرکت های خارجی به تهران می‌آیند تا علاوه بر تبادل اطلاعات با یگدیگر تکنولوژی‌های جدید خود را معرفی کنند.  

معصومی افزود: امسال در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران 170 شرکت و واحد صنعتی داخلی و 40 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، چین، سوئیس، بلژیک، جمهوری چک، آلمان، انگلستان، آمریکا، بلغارستان وسوئد حضور و مشارکت خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی خانه معدن ایران، بیست و چهارمین نمایشگاه  بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی در فضایی به مساحت بیش از 30 هزار متر مربع، در 7 گروه کالایی کاشی و سرامیک، ماشین آلات و تجهیزات، چینی بهداشتی، رنگ و لعاب، مواد اولیه، پخت سوم و شیرآلات، سرویس های بهداشتی، پخش کاشی و نشریات مرتبط و در 12 سالن نمایشگاهی محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

هدف عمده این نمایشگاه شناسایی بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، معرفی ظرفیت های بالقوه و بالفعل این بخش صنعتی کشور و برنامه ریزی برای حل مشکلات است. ضمن اینکه نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران بزرگترین نمایشگاه کاشی وسرامیک کشور و یکی از سه نمایشگاه بزرگ این صنعت در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی از 9 لغایت 12 تیرماه هر روز از ساعت 10 صبح تا 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.



منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین