جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 10:00:36 AM
مدیر عامل ایمپاسکو در آستانه روز صنعت و معدن اعلام کرد:

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد: حفاری های اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در 4 سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش یافت.
رشد بیش از دو برابری حفاری اکتشافی شرکت تهیه و تولید در 4 سال گذشته

به گزارش معدن نامه، وجیه الله جعفری که به مناسبت عملکرد 4 سال گذشته و فرارسیدن روز صنعت و معدن سخن می گفت، تصریح کرد: در 4 سال گذشته میزان حفاری های اکتشافی به بیش از 212هزار متر رسید در حالی که 4 سال پیش از آن، حفاری انجام شده به 102هزار متر رسیده بود.

وی با بیان اینکه حفاری شاخصی با اهمیت در بخش انتهای عملیات اکتشاف محسوب می شود گفت:‌ رکورد فعالیت های حفاری این شرکت در سال 93 ( با 86هزار متر) شکسته شده که عددی بی سابقه در این مجموعه به حساب می آید.

وی با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال قبل 70 میلیارد تومان(20 میلیون دلار) در اکتشاف سرمایه گذاری کرد، اظهار داشت:‌ نتیجه چنین سرمایه گذاری منجر به کشف 560 میلیون تن زغالسنگ و‌350 میلیون تن آهن و نیز آنتیموان و طلا شد که در مجموع ارزش برجا آن ها به 4.8 میلیارد دلار می رسد.

جعفری تاکید کرد:‌ ارزش افزوده حاصل از سرمایه گذاری در اکتشاف 240 برابر شده یا به عبارتی کمتر از 5 درصد از کل ارزش برجا مواد معدنی، صرف اکتشاف شده است.



منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین