جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 3:16:08 AM

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: موضوع مورد اهمیت اصلاح تفاهم‌نامه با منابع طبیعی است چرا که تفاهم‌نامه قبلی جوابگو نیست تنها دو درصد از استعلام‌ها از منابع طبیعی مثبت پاسخ داده شده و در مورد 98 درصد این سازمان مخالفت کرده است.
مخالفت منابع طبیعی با 98 درصد تفاهمنامه‌های معدنی

به گزارش بیرونیت، ابراهیم جمیلی در نشست امروز معاون معدنی وزیر صمت با فعالین حوزه معدن اظهار کرد: مجلس 40 هزار میلیارد تومان برای دریافت حقوق دولتی پیش بینی کرده که این نشان می‌دهد باید حساسیت‌های مجلس را نسبت به این موضوع به خوبی می‌سنجیدیم.

وی افزود: موضوع مورد اهمیت اصلاح تفاهم‌نامه با منابع طبیعی است چرا که تفاهم‌نامه قبلی جوابگو نیست تنها دو درصد از استعلام‌ها از منابع طبیعی مثبت پاسخ داده شده و در مورد 98 درصد این سازمان مخالفت کرده است.

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد:‌ برای تامین ماشین آلات اقداماتی صورت گرفته و دید معاونت نسبت به ماشین آلات تغییر کرده اما این کافی نیست هر چه که می‌گذرد خسارت بیشتری از این جهت به معادن وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: آیین نامه حریم‌ها باید اصلاح شود فاصله صد متر و 200 متر با این تکنولوژی به هدر دادن منابع معدنی است با این اصلاح می‌توانیم علاوه بر اینکه معادن را بزرگتر می‌کنیم مشکلات حریم‌ها را هم حل کنیم.

در ادامه این نشست خبری، جعفری تهرانی نیز بیان کرد: واردات سنگ آهن از افغانستان نجات بخش حوزه سنگ آهن ما نیست بزرگترین منبع سنگ آ‌هن در افغانستان با 85 میلیارد تن دست نخوره باقی مانده اما بسیاری از کشورهای دیگر مانند چین در صف ایستاده‌اند و باید به فکر چاره بزرگتر باشیم و نسبت به فرآوری معادن کوچک اقدام کنیم.

منبع:ایلنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین