جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:58:48 AM
یک منبع آگاه: مجبوریم صدور گاز را قطع کنیم

یک منبع آگاه گفت: به دلیل نشتی گاز در خط لوله ایران و مشکل فنی ایستگاه تقویت فشار گاز در خاک ترکیه بعد از موج سرما ناچار به قطع گاز به ترکیه هستیم.
شوک گازی ایران به ترکیه

به گزارش بیرونیت،یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص صادرات گاز ایران به ترکیه گفت: از حدود ۱۵-۱۰ روز پیش به دلیل نشتی گاز در خط لوله گاز ایران در نقطه صفر مرزی به ترکیه اعلام کردیم که این خط لوله نشتی دارد و باید آنها نیز بازرسان خود را برای بررسی وضعیت به منطقه اعزام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس استانداردهای بین المللی باید گاز فوراً قطع می‌شد اما این کار صورت نگرفت و به درخواست شرکت بوتاش ترکیه، ما حجم گاز را کم کردیم اما قطع نکردیم.

وی اظهار داشت: اما متأسفانه مطلع شدیم ایستگاه تقویت فشار گاز در خاک ترکیه نیز دارای مشکلات فنی است و نمی‌تواند گاز موردنیاز را به خط لوله آن سوی مرز تزریق کند ولی باز با این حال به دلیل وجود موج شدید سرما در منطقه و به درخواست ترک‌ها، گاز قطع نشد. در نهایت در یکی دو روز گذشته به دلیل مشکل فنی و کاهش حجم گاز و مشکل تقویت فشار ترکیه، ورود گاز به خطوط لوله ترکیه متوقف شد اما امروز با رفع نسبی مشکل دوباره صادرات گاز به ترکیه از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی تصمیم بر این است که گاز با حجم اندکی به درخواست ترکیه به این کشور ارسال شود و قطعاً بعد از عبور از این موج سرما ناچار به قطع گاز هستیم تا هم در ایران خط لوله تعمیر شود و هم در آن سوی مرز، ترک‌ها بتوانند ایراد ایستگاه تقویت فشار گاز خود را برطرف کنند که پس از رفع این ایرادات دوباره گاز با حجم مشخص که در قرارداد ذکر شده است، به ترکیه صادر خواهد شد.

منبع:مهر



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین