جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 1:59:40 PM
در معاملات روز چهارشنبه

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه با ادامه حمله روسیه به اوکراین که مانند مذاکرات آتش بس نوسان شدیدی را در معاملات ایجاد کرده است، بیش از یک دلار افزایش یافت.
قیمت نفت بالا رفت

به گزارش بیرونیت، بهای معاملات نفت برنت ۹۷ سنت معادل یک درصد افزایش یافت و به ۱۰۰ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۵ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۶ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص ابتدای معاملات بیش از یک دلار کاهش داشتند و نفت برنت به ۹۸ دلار و ۸۶ سنت و وست تگزاس اینترمدیت به ۹۴ دلار و ۹۰ سنت عقب نشینی کرده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اظهارات ویدیویی که اوایل روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد موقعیت اوکراین و روسیه در مذاکرات صلح واقع گرایانه‌تر شده اما به زمان بیشتری نیاز است.

تینا تنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: معامله‌گران منتظر نشانه‌های بیشتری از مذاکرات آتش بس پس از دو روز ریزش قیمتها در بازارهای نفت هستند اما قیمتهای نفت ممکن است همچنان تحت فشار باشند زیرا تورم بالا احتمالا روی رشد اقتصادی تاثیر گذاشته و تقاضا را ضعیف می کند.

نفت روز سه‌شنبه برای نخستین بار از اواخر فوریه، پایین ۱۰۰ دلار در هر بشکه بسته شد. معاملات نفت از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه پرنوسان بوده است و هفتم مارس به بالاترین رکورد در ۱۴ سال اخیر رسید اما از آن زمان نفت برنت حدود ۴۰ دلار و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۳۴ دلار کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمتها همچنین در روزهای اخیر به دلیل نگرانی از کندی تقاضای چین، با فشارهای کاهشی روبرو شده‌اند. این کشور که پرجمعیت‌ترین کشور و بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، تدابیر قرنطینه سخت گیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ به اجرا گذاشته است.

در این بین، آمار مقدماتی موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ مارس، به میزان ۳.۸ میلیون بشکه رشد کرده است، در حالی که ذخایر بنزین به میزان ۳.۸ میلیون بشکه کاهش داشت و ذخایر سوخت‌های تقطیری ۸۸۸ هزار بشکه افزایش پیدا کرد. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین