جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:39:31 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:40242
  • زمان انتشار:شنبه 31 ارديبهشت 1401-10:35
  • کاربر:
جعفری در نشست کارگروه کنترل مدیریت فولاد مبارکه اعلام کرد:

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برنامه های توسعه ای فولاد مبارکه تا مرحله جهانی شدن، همچنان پر فروغ پیش رود.
هدایت سود فولاد مبارکه به طرح های توسعه / برنامه های توسعه ای فولاد مبارکه تا مرحله جهانی شدن، پیش رود

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه ا... جعفری در نشست کارگروه کنترل مدیریت شرکت فولاد مبارکه با بیان این مطلب ضمن تشکر از ارائه گزارش مثبت این شرکت اظهار داشت: تحقق چشم انداز این شرکت تا ۱۴۱۰ مبنی بر اجرای طرح های توسعه ای با نگاه جدید به تامین زنجیره بالادستی و پایین دستی، (۸ میلیارد یورو و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه)، با مدیریت مناسب امکان پذیر است.
وی ادامه داد: توسعه مجتمع فولاد مبارکه، یک دغدغه ملی است و ایمیدرو همه تلاش خود را برای فراهم ساختن بستر این روند اعم از تامین مواد اولیه، زیرساخت ها، رفع موانع انتقال آب خلیج فارس، نوسازی و فناوری و … به کار می گیرد.

هدایت سودها به سمت افزایش سرمایه شرکت با هدف اجرای طرح های توسعه

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه برنامه افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه برای توسعه، اقدامی مناسب است، تصریح کرد: نگاه ایمیدرو به موضوع سود به عنوان سهامدار، این است که این سازمان هیچ سودی درخواست نمی کند و تمایل دارد این سود، به افزایش سرمایه شرکت اختصاص یابد چرا که معتقدیم این اقدام به نفع شرکت، اجرای طرح ها و در کل، به نفع کشور است.

وی افزود: امیدواریم برنامه تقسیم سود سهامداران به برنامه افزایش سرمایه تغییر یابد تا شرکت فولاد مبارکه بتواند همزمان با اجرای طرح‌ها، زیرساخت های مورد نیاز را هم به نحو مطلوب تامین کند.

۳۰ رکورد جدید تولید فولاد مبارکه در فروردین

یاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نشست یادشده با اشاره به اینکه این شرکت در فروردین امسال ۳۰ رکورد جدید در تولید محصولات به ثبت رسانده است، گفت: این رکوردها در اردیبهشت هم ادامه دارد و برنامه ما این است که ثبت رکوردهای تولید، به صورت منظم و پیوسته رخ دهد.

وی ادامه داد: قبلا رکوردهای تولید در بخش های فولادسازی، نورد گرم و آهن اسفنجی حدود یکهزار تن بوده اما این رقم اکنون به ۳۰ هزار تن رسیده است. مدیر عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: به رغم کاهش صادرات، اجازه ندادیم محصولات گرم، سرد و پوشش دار با افزایش قیمت مواجه شود.

برنامه های حوزه زبست بوم

طیب نیا با اشاره به برنامه های این شرکت در حوزه فناوری نوین گفت: ایجاد مرکز زیست بوم نوآوری در سال گذشته، افزایش ۶۰۰ درصدی خدمات شرکت های دانش بنیان به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان و هدف گذاری برای ایجاد اشتغال ۲ هزار نفر در این حوزه و نیز اجرای ۵۹ طرح تحول دیجیتال با پیشرفت حدود ۱۹.۳ درصد، از جمله این اقدامات است.

اجرای ۱۲۵۰ طرح تحقیقاتی

وی افزود: تاکنون ۱۲۵۰ طرح تحقیقاتی با بیش از ۱۲۰ مرکز تحقیقاتی انجام شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۴ یک جهش در تحقیق و توسعه داشته باشیم. طیب نیا ادامه داد: طی سال های ۹۹ و ۱۴۰۰، تعداد ۱۵۵۱ قطعه و تجهیز بومی سازی شده و برنامه بومی سازی امسال نیز ۱۶۰۰ قطعه و تجهیز است. به گفته وی، اکنون بیش از ۹۰ درصد قطعات، بومی سازی شده و حدود ۸۷۸ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.

طیب نیا با اشاره به برنامه تولید شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ گفت: طی سال جاری، برنامه تولید گندله از ۶.۷۰۹ میلیون سال ۱۴۰۰ به ۷.۲۰۰ میلیون تن، آهن اسفنجی از ۷.۳۰۲ میلیون به ۷.۹۳۰ میلیون تن، تختال از ۷.۸۹۷ میلیون تن به ۸.۴۲۰ میلیون تن، نورد گرم از ۶.۱۵۴ میلیون به ۶.۵۰۰ میلیون تن و نورد سرد از ۱.۶۰۲ میلیون به ۱.۶۰۰ میلیون تن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، خاکبرداری طرح نورد گرم ۲ انجام شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین