پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 3:11:24 AM
معاون سابق امور معادن وزارت صمت عنوان کرد:

معاون اسبق امور معادن وزارت صمت گفت: اگر فعالیت‌های مربوط به معادن در سامانه کاداستر معدن هوشمندسازی شود بسیاری از مشکلات فعلی و رانت‌ها در واگذاری معادن و تعیین حقوق دولتی، برطرف می‌شود.
راز مقاومت در برابر کاداستر

به گزاش بیرونیت، داریوش اسماعیلی افزود: هوشمندسازی، یعنی افراد و کارشناسان نتوانند ممیزی کنند، بطور مثال هم اکنون تعیین حقوق دولتی یک معدن می‌تواند از یک میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد تومان بسته به نظر اشخاص، متفاوت باشد و همین موضوع منشاء فساد است برای همین هم، نسبت به پیاده سازی کامل سامانه کاداستر مقاومت وجود دارد.

وی ادامه دارد: در سیستم هوشمند، ما دستورالعمل‌ها را تدوین و بارگزاری می‌کنیم، معدن داران بر اساس ویژگی‌های معدن و قوانین تعیین شده باید میزان برداشت خود را وارد کنند و حقوق دولتی بصورت نظامند و بدون دخل و تصرف اشخاص محاسبه می‌شود.
 
اسماعیلی گفت: سامانه کاداستر معدن در حال حاضر بسیار ناقص است و فرآیند‌های مرتبط با معادن بصورت هوشمند در این سامانه قرار نگرفته است، هوشمند سازی در مزایده‌های واگذاری معادن هم باعث شفافیت می‌شود و بسیاری از مشکلات فعلی در مسیر واگذاری معدن را مرتفع می‌کند.
 
وی گفت: در سند تحول معادن برای دولت سیزدهم، بنا شده که وزارت صمت سامانه کاداستر را هوشمند کند و بر اساس توافق سازمان برنامه و بودجه با وزارتخانه ها، ادامه پرداخت بودجه ها، منوط به اجرای طرح‌های خدمات الکترونیک و هوشمندسازی باشد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین