پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 3:40:08 PM

سومین همایش استانی «کمیته بومی سازی و توسعه تکنولوژی زنجیره آهن و فولاد کشور» با میزبانی «شرکت مجتمع فولاد خراسان و پارک علم و فناوری خراسان رضوی» و همراهی «سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)» و «انجمن تولید کنندگان فولاد ایران» برگزار شد.
فولاد خراسان میزبان سومین «همایش استانی کمیته بومی سازی زنجیزه آهن و فولاد کشور»

به گزارش بیرونیت، در این رویداد که قائم مقام شرکت مجتمع فولاد خراسان و معاون برنامه ریزی و فناوری این شرکت و جمعی از مدیران شرکت های دانش بنیان حضور داشتند، دبیرانجمن تولید کنندگان فولاد و رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی سخنرانی کردند. شد.

صالح محمدزاده، قائم مقام مدیرعامل فولاد خراسان روزچهارشنبه دوم آذر ماه ۱۴۰۱ در آیین گشایش این همایش در محل پارک علم و فناوری استان، گزارشی از توانمندی ها و قابلیت های شرکتو نیز اقدامات حوزه بومی سازی گزارشی ارایه کرد.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در این همایش با بیان این که خوشبختانه موضوع مهم در برگزاری این جشنواره، بومی سازی و توسعه تکنولوژی بوه است، افزود: کمیته بومی شازی زنجیره فولاد در دو محور «ایجاد سامانه جامع هم رسانی (سامانه کارلینگ) تامین کنندگان و تولید کنندگان» و نیز «تشکیل صندوق پژوهش و فناوری فولاد» قدم های حرفه ای برداشته است.

خلیفه سلطان افزود: «سامانه جامع هم رسانی و تامین و تولید کننده» عملا به سامانه ای برای کسب و کار صنعتی مبدل شده که هر چند پایه آن صنعت فولاد بود، اما اکنون کل صنایع معدنی را در برگفته و امید است که به یک سامانه جامع صنعتی برای کشور تبدیل شود.

 رئیس «پارک علم و فناوری خراسان رضوی» هم با بیان این که از ۸۰۰ شرکت فناور استان بیش از ۴۰۰ شرکت در پارک علم و فناوری فعال هستند افزود:پارک علم و فناوری خراسان رضوی در کشور به موضوعات ICT و انرژی شهره است.

مسعود میرزایی افزود: در زمینه صنایع معدنی و فولادی در پارک استان فعالیت های مهمی برای جذب شرکت ها و فعالان انجام شده و پیش بینی می شود در حوزه صنایع معدنی و فولادی بتوانیم سهم «اقتصاد دانش بنیان» را در تولید ناخالص داخلی ارتقا دهیم.

گفتنی است، فولاد خراسان در این همایش تفاهم نامه ای در خصوص فرایند بومی سازی با محوریت حوزه های دانش بنیان با شرکت سیما طراحان مبتکر طوس به امضا رساند.

در بخش جنبی این همایش، شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه پارک قلم و فناوری به معرفی توانمندی های خود در حوزه صنایع فولادی پرداختند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین