جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 6:41:52 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:51316
  • زمان انتشار:پنجشنبه 17 آذر 1401-15:37
  • کاربر:
با حضور مدیران ایمیدرو برگزار شد:

۴ شرکت دانش بنیان و ۲ استارتاپ ایمینو در حضور مدیران ارشد ایمیدرو توانمندی های خود را ارایه کردند. در این نشست استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان نوآوران «ایمینو» ظرفیت ها و چالش های کسب و کارهای خود را مطرح وطرح های نوآورانه و فناورانه خود را تشریح کردند.
ارائه توانمندی‌های ۶ شرکت دانش بنیان و استارت آپ در ایمینو

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حسین منصوری مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در ابتدای این نشست با اشاره به اقدامات این مرکز در زمینه سیاستگذاری، تسهیلگری، شبکه سازی، آموزش و ترویج ، پژوهش وآینده پژوهی، رفع منازعات و ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه زیست بوم مطرح کرد: آمارهای جهانی نشان می دهد از ۱.۱ میلیون استارتاپ جهانی حدود ۹۵۵ استارتاپ با رویکرد معدنی دارند و بر اساس معیار جهانی، ۹۸ درصد ایده‌ها رد می‌شوند یعنی از ۱۰۰ ایده تنها ۲ ایده انتخاب و ارزیابی می‌شوند.
وی با بیان اینکه از میان هفت هزار و ۷۵۸ شرکت دانش بنیان ثبت شده در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، نزدیک به۴۶۰ شرکت فعال مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی شناسایی شده افزود: مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران- ایمینو درصدد است حلقه اتصال دانش و فناوری‌های نوین به چرخه معدن و صنایع معدنی کشور به شمار برود و در این راستا کانونی برای پرورش نسل نوآور بخش معدن و صنایع معدنی کشور باشد.
در ادامه این نشست محمدرضا خالصی بنیانگذار شرکت «طلاوران پارس فرآور» عنوان کرد: شرکت ما در زمینه هوشمندسازی فرآیندهای پیچیده فرآوری مواد معدنی با (CRL۳) به بخش معدن خدمات ارائه می کند که بستر عرضه خدمات این شرکت دانش بنیان محور از طریق نرم افزار داده پردازی و حسابرسی متالورژیکی و پایش فرآیندهای فرآوری مواد معدنی است.
در ادامه این نشست علی محمد میرشمس مدیرعامل شرکت «آسیاوات» به توانمندی شرکت اسپیناف (spin off) یا زایشی خود با (CRL۴) پرداخت و گفت: شرکت ما در بهینه سازی انرژی تمرکز دارد و در ایمینو مستقر شده و با توسعه سامانه های هوشمند و پایش میزان بهره وری انرژی و تولید آماده ارائه خدمات به معادن و صنایع معدنی است.
مهدی حسینیان رئیس هیات مدیره شرکت «اندیشه سازان فرتاک خاورمیانه» در ادامه این نشست مطرح کرد: ما در تولید انواع دستگاه های تصفیه هوای صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی توانمند هستیم و رویکرد ما از بین بردن میکروارگانیسم ها در صنایع مولد آلاینده است و ایده طراحی و ساخت این سیستم تصفیه هوا از سیستم ترانزیستورها گرفته شده که بر اساس آن یکسری آلیاژهای خاصی با نیمه رساناها در ارتباط است و از این طریق اقدام به حذف میکروارگانیزم‌های موجود در محیط می‌کند.
سارا جلیلی مدیرعامل شرکت فرآور فلزات ثمین با اشاره به روش های نوآورانه تولید فلزات بر پایه تکنولوژی سبز مطرح کرد: شرکت ما یک شرکت پیشرو و دانش بنیان در زمینه هوشمند سازی، ساده سازی و نوآوری در فناوری روش های فرآوری مواد معدنی ، باطله های معدنی کم عیار، سرباره ها، پسماندها ی پتروشیمی و الکترونیکی است که با بکار گیری شیوه های نوآورانه وخلق ارزش افزوده با رعایت الزامات زیست محیطی و استفاده از فناوری ها و تجهیزات کم آب بر وپرتابل، وکم هزینه فعالیت داریم. او افزود: در زمینه فرآوری مواد و فلزات با ارزش از قبیل نیکل، کبالت، منگنز، طلا، نقره و عناصر نادر خاکی از نمونه گیری و آنالیز رفتار باطله، امکان سنجی طرح، طراحی، ساخت و اجرا تا تولید محصول نهایی آماده ارائه خدمات به بخش معدن هستیم. در ادامه سیامک بابایی بنیانگذار استارتاپ «آمیتیس» به طرح نوآورانه مجموعه خود پرداخت و گفت: ما در زمینه تجهیزات مصرفی تراش گوهرسنگ ها فعالیت داریم و در تولید دستگاه های تراش و فرآوری گوهرسنگ ها از طرح های نوآورانه ای استفاده می کنیم که اگر در صنعت گوهرسنگ بکار رود، تحولی در تراش و روش های فرآوری اتفاق می افتد که علاوه بر ارتقای این صنعت، هزینه فعالان این عرصه کاهش می یابد.
عباس زاده بنیانگذار استارتاپ «ویراماین» در ادامه به مزیت های هوشمندسازی ماشین آلات در معادن پرداخت و گفت: در زمینه هوشمندسازی تجهیزات و ماشین آلات، ریموت کنترل قابل حمل با امکان نصب روی لودرهای بادی فعالیت می کنیم و بر مبنای نیاز بخش HSE معدن منگنز ایران در تابستان ١٤٠٠ و همفکری متخصصین حوزه مکانیک، الکترونیک، مخابرات و متخصصین HSE معادن به این نتیجه رسیدیم که با ایجاد بسترهای هوشمند سازی ماشین آلات حفاری قدیمی در معادن زیر زمینی تحولی در این صنعت ایجاد کنیم. طرح نوآورانه ما سبب صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش راندمان کاری لودر های بادی ، ارتقا ماشین آلات حفاری ،کاهش ریسک ،افزایش ایمنی و حفظ جان سرمایه انسانی لودر های بادی معادن زیر زمینی به واسطه نصب و راه اندازی سیستم های هوشمند و باز طراحی ماشین آلات موجود در بازار می شود.
در این نشست، غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و مجید وفایی فرد مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران نیازهای نوآوران «ایمینو» را بررسی و راه های تجاری سازی و توسعه بازار این کسب و کارهای نوپا را مطرح کردند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین