جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 10:53:10 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:55237
  • زمان انتشار:شنبه 8 بهمن 1401-14:14
  • کاربر:

فرماندار شهرستان اهر با بیان اینکه ۵۰ درصد معادن دارای پروانه شهرستان غیرفعال و راکد هستند، گفت: اکتشاف و بهره برداری از معادن شهرستان اهر جزو اولویت ها می باشد.
۵۰ درصد معادن اهر راکد هستند

به گزارش بیرونیت به نقل از دنیای معدن، ابوالفضل غنی زاده در جلسه شورای معادن شهرستان اظهار کرد: در شهرستان اهر ۱۶ معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که هشت معدن فعال و هشت معدن دیگر هم غیر فعال می باشد.

وی با اشاره به وجود ۱۵ معدن دارای پروانه اکتشاف که تاکنون هیچ اقدامی نشده است، افزود: صاحبان معادن غیر فعال که از دهه های گذشته دارای پروانه بهره برداری و یا پروانه اکتشاف می باشند ولی تاکنون اقدامی نکرده اند، لازم است نسبت به فعال کردن معادن در دست خود اقدام کنند در غیر این صورت، با صورت جلسه به شورای معادن استان ارسال خواهد شد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

غنی زاده خاطرنشان کرد: از صاحبان معادن دارای پروانه بهره برداری و یا پروانه اکتشاف انتظار داریم در راستای اشتغال زایی و ارزش افزوده و توسعه اقتصادی شهرستان اهر نسبت به فعال کردن این معادن اقدام کنند.

فرماندار اهر همچنین خواستار استقرار دفاتر مرکزی و حساب بانکی و پرونده های مالیاتی معادن در شهرستان اهر شد و از راه اندازی خانه صنعت و معدن شهرستان اهر در راستای پیگیری مسایل و مشکلات معادن و صنایع در آینده نزدیک خبر داد.

پهنه های معدنی ثبت شده راکد به دولت بازگردانده می شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر نیز با قدردانی از تلاش های فرماندار برای فعال سازی معادن راکد و رفع موانع معادن فعال افزود: بر اساس قانون، پهنه های معدنی ثبت شده در صورت عدم فعال سازی و بهره برداری به مالکیت دولت بازگردانده می شود و اگر به تعهدات خود نیز عمل نکنند تخطی از قوانین محسوب می گردد.

علی فاضلی خاطرنشان کرد: معادن که به عنوان انفال و ثروت و منافع عمومی به سرمایه گذاران واگذار می شود در راستای ایجاد اشتغال و بهره وری است.

وی ادامه داد: ثبت پهنه های معدنی به نام اشخاص و فروش آن با قیمت های نجومی به غیر در واقع خیانت به کشور است، لذا بایستی پروانه های صادره بهره برداری معادن جهت فعال سازی پیگیری و از خرید و فروش پهنه های معدنی جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با بیان اینکه دستگاه قضایی و امنیتی با افرادی که بخواهند از معادن باج خواهی کنند برخورد قاطع می کنند، گفت: هر کسی در هر مقام و جایگاهی باشد و بخواهد از معادن شهرستان باج خواهی و یا از آن ها اخاذی کند، مطمئن باشد که از سوی دادستانی و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی پیگیری و طبق قانون برخورد قاطع خواهد شد.

فاضلی بر لزوم جبران خسارت ناشی از فعالیت های معدنی از سوی معادن شهرستان اهر تاکید و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات فعالیت های معدنی اعم از شن، ماسه و مس منجر به تخریب جاده یا منابع طبیعی می شود، از این رو دستگاه های اجرایی مسوول بایستی معادن را طبق قانون نسبت به جبران خسارت الزام کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین