جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 1:07:25 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:55264
  • زمان انتشار:يکشنبه 9 بهمن 1401-18:17
  • کاربر:
اردشیر سعدمحمدی عنوان کرد؛

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در حاشیه ششمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران تشریح کرد: در شرکت توسعه معادن و فلزات تغییر رویکرد اتفاق افتاده است. این شرکت تا به حال یک نهاد سرمایه گذاری در بازار سهام بوده است اما امروزه خود شرکت در حال اجرای پروژه های بزرگی است.بیش از ۲۱ پروژه در حال اجرا هست که در بخش های فولادی و معدنی شکل گرفته است.
کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری از دستاورد‌های همایش سنگ آهن ایران

دستاوردها و برنامه های آتی “ومعادن”
به گزارش بیرونیت، همچنین سعد محمدی گفت: از اخبار خوب اینکه از هفت طرح توسعه پیشرانان پیشرفت اقتصادی، هفت طرح مربوط به شرکت توسعه معادن و فلزات است و اولین طرح از این ۴۸ طرح فکر میکنم مربوط به توسعه معادن هست که در اسفندماه قابلیت افتتاح دارد و آن نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی سمنان است. همچنین یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی انرژی خورشیدی به شبکه سراسری اتصال پیدا کرده است.امیدوار هستیم با شرایطی که برای این هفت طرح پیش بینی شده است، ما بتوانیم با سرعت خیلی خوبی بقیه طرح ها را هم جلو ببریم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ما در سال جاری بیش از ۵۰ میلیون تن سنگ آهن در منطقه غرب کشور اکتشاف کردیم. امیدوار هستیم که با بیش از ۶۰ هزار متر حفاری در سال ۱۴۰۱ و با توجه به برنامه ریز های انجام شده برای سال آینده، بتوانیم در سال ۱۴۰۲ به ذخایر بهتری دسترسی پیدا کنیم و تامین خوراک را برای طرح های فولاد اردبیل، فولاد کردستان، کارخانه کنسانتره و گندله صبانور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در مس جانجا، سیستان و بلوچستان، طرح مس برای کارخانه s۶ew به روش لیچینگ و همچنین کارخانه کنسانتره با عیار پایین در حال شکل گیری است و این پروژه ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان داشته است.

“ومعادن” در مراحل پایانی افزایش سرمایه
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در مورد افزایش سرمایه “ومعادن” اظهار کرد: فرآیند افزایش سرمایه در تیر ماه به اتمام رسیده است. در حال حاضر همکاران ما در حال نهایی کردن حق تقدم ها هستند. امیدوار هستیم که به زودی برنامه سرمایه گذاری های جدید صورت بگیرد.

لزوم برگزاری همایش های سنگ آهن
سعد محمدی در خصوص چالش های مربوط به معدن و اکتشافات و ارائه راهکار برای گذر از این مشکلات بیان کرد: همانطور که میدانید امروزه با سرمایه گذاری که در بخش فولاد دارد انجام میشود، ما از مرز تولید ۵۵ میلیون تن احتمالا عبور خواهیم کرد و مهم ترین بحث در این قضیه داشتن مواد اولیه سنگ آهن هست در حالیکه ما ذخایر سنگ آهنمان ۲.۷ میلیارد تن است. ما نیازمند شناسایی ذخایر و اکتشافات بیشتری هستیم. یعنی هم به لحاظ شناسایی برای اکتشاف، هم به لحاظ بهره وری و استخراج با تکنیک های به روز و هم استفاده از تجهیزات نوین نیازمند راهکارهای متخصصین هستیم.

بنابراین این دست از همایش ها با توجه به اینکه میتواند همکاران حوزه سنگ آهن را در کنار هم جمع کند تا با همفکری به ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری برسند، بسیار ارزشمند و مهم خواهد بود و میتواند هدفمند شدن این مسیر را مدون کند.

در پایان وی اضافه کرد: همیشه گفتیم و باز هم میگوییم آموزش، استفاده از نیروی شایسته و برنامه ی مدون، میتواند صنعت ما را برای دستیابی به اهداف مد نظر کشور سرعت بدهد.

 

منبع: بورس نیوز



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین