چهارشنبه 29 فروردين 1403 شمسی /4/17/2024 1:40:51 AM

بانک خلق چین میزان ذخایر الزامی بانک‌ها و موسسات مالی این کشور نسبت به درجه اعتبار وام را کاهش داد؛ تا به این ترتیب با افزایش ورود نقدینگی به بخش ساخت‌‌‌‌‌‌‌وساز و تولید از رونق بازارهای چین حمایت کند. 
زغال از جریان رشد نرخ سنگ‌‌‌‌‌‌‌آهن جا ماند

این موضوع زمینه‌‌‌‌‌‌‌ساز رشد بهای فولاد و سنگ‌‌‌‌‌‌‌آهن در بازار داخلی چین شد؛ اما زغال‌سنگ از این روند رشد نرخ جا ماند. به گزارش اکوایران قیمت سنگ‌آهن دریایی آسیا ظرف روز جمعه ۱۷‌مارس در میانه ایجاد خوش‌بینی نسبت به رشد تقاضا برای محصولات فولادی افزایش یافت.

به این ترتیب پلتس، شاخص سنگ‌آهن عیار ۶۲‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را با ثبت رشد روزانه ۵/ ۱دلاری ‌برابر ۱۳۲ دلار به ازای هر‌تن ارزیابی کرد. البته به گفته منابع پلتس به‌رغم رشد قیمت، از حجم معاملات در این بازار کاسته شد، چراکه برخی از فعالان این حوزه ترجیح دادند تا مشخص‌شدن روند بلندمدت بازار از خرید اجتناب‌کنند. در این شرایط بانک خلق چین از کاهش ذخایر الزامی موسسات مالی به‌‌‌‌‌‌‌منظور اعطای وام خبر داد. این قانون با افزایش میزان وام‌‌‌‌‌‌‌دهی موسسات مالی، می‌تواند محرک فعالیت ساخت‌‌‌‌‌‌‌وساز و رونق بخش تولید در بزرگ‌ترین اقتصاد کالامحور جهانی باشد و از رشد نرخ محصولات زنجیره آهن و فولاد حمایت کند.

زغال از جریان افزایشی بازار جا ماند
بازار زغال‌سنگ متالورژیک آسیا در میانه تقاضای قوی و عرضه کافی روند نسبتا ثابتی داشت. به این ترتیب پلتس پریمیوم زغال صادراتی استرالیا فوب این کشور را در روز جمعه ۱۷ مارس بدون تغییر نرخ روزانه ‌برابر ۳۴۱ دلار به ازای هر‌تن ارزیایی کرد. با این وجود فعالان هندی این بازار احتمال می‌دهند که تقاضا برای زغال متالورژیک استرالیا ظرف هفته‌های پیش‌رو و با شروع باران‌‌‌‌‌‌‌های موسمی در این کشور به دلیل دشوار‌شدن حمل دریایی کاهش یابد که این موضوع می‌تواند سیگنال منفی برای این بازار به‌همراه داشته باشد. پلتس‌ پریمیوم زغال متالورژیک استرالیا تحویل چین را با ثبت کاهش روزانه ۲ دلاری‌ برابر ۳۳۲ دلار به ازای هر‌تن ارزیابی کرد. افت بهای زغال داخلی چین از کاهش بهای محصول وارداتی به این کشور حمایت کرد. در عین‌حال با توجه به وضع تعرفه ورود بر زغال وارداتی به چین از ابتدای ماه آوریل، فعلا تقاضا برای خرید این محصول کاهش یافته‌است و فعالان بازار ترجیح می‌دهند تا مشخص‌شدن کف قیمت‌ها از خرید اجتناب کنند.
منبع: دنیای اقتصاد



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین