چهارشنبه 29 فروردين 1403 شمسی /4/17/2024 1:57:19 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:56017
  • زمان انتشار:يکشنبه 28 اسفند 1401-13:37
  • کاربر:
رونمایی از قانون مواد خام حیاتی اتحادیه اروپا؛

بخش فلزات اروپا از حرکت اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه برای گنجاندن مس و نیکل به عنوان مواد استراتژیک برای اولین بار و اطمینان از صدور سریع‌تر مجوزها و دسترسی آسان‌تر به سرمایه استقبال کرد، اما گفت که می‌توان کارهای بیشتری برای تامین منابع انجام داد.
نیکل و مس در دسته مواد معدنی استراتژیک قرار گرفتند

بخش فلزات اروپا از حرکت اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه برای گنجاندن مس و نیکل به عنوان مواد استراتژیک برای اولین بار و اطمینان از صدور سریع‌تر مجوزها و دسترسی آسان‌تر به سرمایه استقبال کرد، اما گفت که می‌توان کارهای بیشتری برای تامین منابع انجام داد.

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو به نقل از رویترز، قانون مواد خام حیاتی CRMA که توسط اتحادیه اروپا رونمایی شد، دو فلز صنعتی بزرگ را به فهرستی اضافه می‌کند که قبلا بر روی مواد معدنی خاص مانند کبالت، لیتیوم و عناصر نادر خاکی تمرکز داشتند.

مس در سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر و برای سیم‌کشی در وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شود در حالی که نیکل جزء اصلی در بسیاری از باتری‌های خودروهای الکتریکی است.

شرکت‌های معدنی و فلزی از جمله بولیدن سوئد، از طرح‌های اتحادیه اروپا در مواد خام حیاتی برای ارائه مجوزهای ساده و دسترسی به منابع مالی برای پروژه‌های استراتژیک استقبال کردند.

گروه‌های صنعتی و شرکت‌ها بر این باورند که برای اطمینان از تامین مواد مورد نیاز برای انتقال سبز، سایر فلزات صنعتی مانند آلومینیوم باید در نظر گرفته شود در حالی که رقابت منصفانه با چین نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انجمن تجارت و بازیافت فلزات آلمانی وی‌دی‌ام به خصوص برای افزودن آلومینیوم و روی به این فهرست تلاش می‌کرد. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حوزه‌های صنایع فلزی نیز نیازمند رویه‌های تایید سریع و بالاتر از همه، قیمت‌های رقابتی انرژی هستند.

مدیرعامل شرکت اوروبیس که بزرگترین شرکت تولیدکننده مس تصفیه شده اروپاست، در این باره گفت: اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از نیاز خود به مس را تولید می‌کند که بسیار بالاتر از هدف کلی ۱۰ درصدی تعیین شده توسط اتحادیه اروپا برای مواد معدنی استراتژیک است، اما وضعیت ممکن است بدتر شود.

رولاند هارینگ در مصاحبه‌ای با رویترز عنوان کرد: هر معدنی که خالی می‌شود زمان آن فرا می‌رسد که برای کسب اطمینان از پروژه‌های جدید معدنی اقدام کنیم، که البته اگر به موقع مورد تصویب قرار گیرد، توسعه آن سال‌ها طول خواهد کشید.

هارینگ همچنین توضیح داد: اتحادیه اروپا باید رقابت منصفانه با چین و سایر کشورها را تضمین کند تا صنعت بازیافت فلزات امکان رشد داشته باشد.

اگر زمین بازی مساوی در اختیار طرفین باشد، ما مطلقا مشکلی برای حضور در رقابت نداریم، اما مساله اینجاست که همه کشورها باید به حداقل استانداردهای محیطی، کار و سایر استانداردها احترام بگذارند.

اوروبیس بازیافت را به عنوان یک منطقه رشد بزرگ با کارخانه‌های جدید در حال ساخت می‌بیند و قصد دارد در بلندمدت به بازیافت باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی نیز بپردازد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین