شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 8:45:13 AM
معدن‌نامه گزارش می‌دهد:

متال بولتن قیمت سنگ‌آهن ایران را با افزایش یک دلار و 13 سنت نسبت به هفته گذشته، 56.51 دلار اعلام کرد. 
سنگ‌‌آهن ایران 56 دلار و 51 سنت شد/ بازگشت سنگ‌آهن ایران به محدوده 60 دلاری

به گزارش معدن‌نامه، طی سه هفته اخیر قیمت سنگ‌آهن ایران روند صعودی پیدا کرده است به طوری که بر اساس اعلام متال بولتن، شاخص قیمت سنگ‌آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ‌دائو چین این هفته 56.51 دلار است؛ در حالی که از سه هفته گذشته شاخص سنگ‌آهن ایران از کانال 50 دلاری فاصله گرفته و در محدوده  60 دلار قرار گرفته است. با این حال این روند نشان از افزایش یک دلار و 13 سنتی قیمت سنگ‌آهن ایران در هفته اخیر دارد.

چندماهی همواره قیمت سنگ‌آهن ایران پیرو سیاستگذاری چین و نوسانات بازار آن روند نزولی پیدا کرده بود اما به نظر می‌رسد با طی کردن مسیر افزایشی قیمت سنگ‌آهن در طول سه هفته متوالی، باری دیگر قیمت سنگ‌آهن ایران به دوران اوج خود بازگشته است. گرچه به عقیده کارشناسان این عرصه افزایش و کاهش قیمت سنگ‌آهن مقطعی است و تنها در زمان ثبات بازار می‌توان سرمایه‌گذاری در این عرصه را از سر گرفت.

بررسی‌ها از بازار سنگ‌آهن ایران نشان می‌دهد در سه هفته اخیر روند قیمت سنگ‌آهن از 51.94 دلار به 55.38 و به 56.51 دلار رسیده است.

با این حال برآوردهاي بلومبرگ از قيمت سنگ‌آهن در بازارهاي جهاني حاکی از آن است که در نيمه دوم سال جاري ميلادي کاهش قیمت تقريبا جهاني است و اگرچه در ماه گذشته و هفته‌هاي اخير بهاي اين ماده مهم معدني افزايش يافته اما نمي‌توان به پايداري آن اميد چنداني بست و اين روند در نيمه دوم سال 2016 دوباره کاهشي خواهد شد.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین