سه شنبه 1 خرداد 1403 شمسی /5/21/2024 7:25:39 PM
محمد کلانتری خبر داد:

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور از رویکرد معدنکاری سبز مجموعه در سال ۹۹ خبر داد و عنوان کرد: اولویت ما در معادن موجود این است که به لحاظ رعایت استانداردهای زیست‌محیطی به سمت معادن سبز در سطح کشور پیش برویم.
معدنکاری سبز برای صبانور اولویت دارد
 به گزارش بیرونیت، محمد کلانتری با بیان مطلب فوق اظهار کرد: تنوع‌بخشی به محصولات شرکت صبانور یکی از اولویت‌های ماست و در این راستا قصد داریم به سمت تولید محصولات دیگری به غیر از سنگ آهن پیش برویم. 
او افزود: به همین دلیل برای تولید و اکتشاف یک پهنه ۱۳۰۰ کیلومتری سرب و روی را در راور کرمان برنامه‌ریزی کردیم و به‌دنبال کارخانه فرآوری سرب و روی در این منطقه هستیم.
او با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه طلا به عنوان یکی از برنامه‌های شرکت، گفت: یکی از اهداف کلی شرکت صبانور این است که معادن موجود را به لحاظ رعایت استانداردهای زیست‌محیطی به سمت معادن سبز در سطح کشور پیش ببرد. از این‌رو، تمام اقدام‌ها و مطالعات در این راستا در حال انجام است.
 کلانتری درباره فعالیت صبانور در حوزه سنگ‌آهن گفت: عیار معادن سنگ آهن شرکت صبانور به‌نسبت خوب و مناسب است. عیار سنگ‌آهن خام این معادن به ۳۸ تا ۵۲ واحد می‌رسد. تمامی این میزان از ذخایر سنگ‌آهن را شرکت صبانور مصرف می‌کند. البته پیش‌بینی‌ می کنم که در طی سال‌های آینده با ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن کمبود سنگ آهن روبه‌رو شویم که باید آن را خریداری کنیم.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین