سه شنبه 1 خرداد 1403 شمسی /5/21/2024 5:53:18 PM
مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور:

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با تشریح اقدامات شرکت در پهنه اکتشافی راور کرمان مطرح کرد: توسعه سرمایه گذاری در حوزه‌های روی، سرب و طلا را در دستور کار داریم. 
سرمایه‌گذاری در حوزه روی، سرب و طلا را توسعه می‌دهیم
به گزارش بیرونیت، محمد کلانتری با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری در حوزه های روی، سرب و طلا را در دستور کار داریم، مطرح کرد: در راستای سیاست متنوع کردن محصولات تولیدی و پرهیز از وابستگی کامل به سنگ‌آهن پس از بررسی‌های متعدد درخصوص چشم‌انداز قیمتی و روند عرضه و تقاضا مواد معدنی در سال‌های آینده مقرر شد که توسعه سرمایه گذاری  در حوزه های روی و سرب و طلا انجام گیرد.
او ادامه داد: برای شروع پهنه اکتشافی ۱۴ استان کرمان با پتانسیل سرب و روی به نام صبانور ثبت و اقدامات اکتشافی آغاز شده است.
منطقه زیر پوشش این پهنه اکتشافی که در شمال استان کرمان و در محدوده جغرافیایی شهرستان های کوهبنان و راور قرار دارد، نزدیک به ۱۳۰۰ کیلومتر مربع است. 
کلانتری توضیح داد: در این ناحیه جغرافیایی سابقه معدنکاری و فلزکاری به گذشته های بسیار دور و حتی قبل از دوره ساسانیان باز می گردد و بقایایی از کوره های ذوب کانسنگ و ابزارهای مربوط به آن در جای جای این پهنه مشاهده می شود.
او افزود: مطالعات اکتشافی این پهنه، طی نیمه دوم سال ۱۳۹۶ و سال ۱۳۹۷ به انجام رسید. این مطالعات شامل مطالعات کتابخانه ای و تهیه بانک های اطلاعاتی موضوعی از منابع مرتبط، مطالعه ژئوفیزیک هوایی به روش مگنتومتری، مطالعات جامع دورسنجی و پردازش داده ها و تصاویر ماهواره ای با کیفیت های بالا، مطالعات ژئوشیمی رسوبات آبراهه ای و در نهایت پیمایش صحرایی و مطالعات میدانی بر روی مناطق امیدبخش بوده است.
مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور تصریح کرد: حاصل مطالعات یادشده که توسط تیم های مجرب از کارشناسان صاحب نام کشور به انجام رسید، کشف و شناسایی ۱۲ محدوده امیدبخش و دارای ارزش انجام مطالعات تفصیلی و تکمیلی است. این محدوده های امیدبخش، دارای پتانسیل های ناشناخته و با اهمیتی از کانی سازی روی و سرب بوده و در همراهی با این فلزات، میزان نقره بالایی نیز شناسایی شده است.
او خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام این مطالعات و پیگیری‌های اداری، در آینده نزدیک در صورت تایید منابع طبیعی و محیط زیست پروانه های اکتشاف مناطق مستعد و امیدبخش صادر خواهند شد و امید می رود با انجام مطالعات اکتشافی نیمه تفصیلی و تفصیلی بر روی این محدوده ها، ذخایر قابل ملاحظه ای از سرب و روی به سبد محصولات شرکت صبانور افزوده و سرفصل جدیدی از فعالیت های اقتصادی این شرکت گشوده شود.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین