شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 7:24:42 AM
رئیس خانه معدن ایران خبر داد:

رئیس خانه معدن ایران از تاسیس کمیته اقتصاد کلان در خانه معدن ایران خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت درک مفاهیم اقتصادی و در هم تنیده بودن سیاستگذاری‌های کلان با فعالیت‌های اقتصادی، خانه معدن ایران اقدام به تاسیس این کمیته کرده است.
تاسیس کمیته اقتصاد کلان در خانه معدن ایران

محمدرضا بهرامن در گفت و گو با «معدن نامه» با اعلام این خبر افزود: یکی از مهم ترین موانع در توسعه کشور نبود درک متقابل میان سیاستگذاران کلان و فعالان اقتصادی کشور است به طوری‌که این دو از هم دور شده اند و اولی پشت درهای بسته به سیاستگذاری می‌پردازد و دومی هم چنین سیاست‌هایی را ضد منافع تولید قلمداد کرده و مرتب به اهداف اقتصادی دولت می تازد.

او افزود: با توجه به اهمیت بخش معدن ایران، کمیته اقتصاد کلان را تاسیس کرده ایم تا بتوانیم گفتمان مشترکی میان سیاستگذاران اقتصادی و فعالان بخش معدن کشور به وجود آوریم تا هم سیاستگذار و هم فعال بخش معدنی با درک شرایط یکدیگر نسبت به توسعه کشور اقدام کنند.

بهرامن گفت: برخی فعالان بخش خصوصی مرتب به دنبال عنوان مسائلی چون کمبود نقدینگی هستند در حالیکه دولت با کمبود منابع مواجه بوده و نمی تواند از پس تقاضای آنان بر بیابد از این رو بهتر است تا سیاستگذاران و فعالان اقتصادی به ادبیات مشترکی دست یابند تا مطالبات هر دو از هم عقلانی تر شود.

رئیس خانه معدن ایران گفت: نبود چنین گفتمانی سبب شد تا در دوره وفور درآمدهای نفتی، اتلاف منابع صورت گیرد و منابع به نقاطی برده شود که از کمترین توجیه اقتصادی و شانس بازگشت سرمایه برخوردار بوده اند به همین دلیل است که امروز هزارن طرح نیمه تمام، روی دست دولت مانده و تضمینی هم وجود ندارد که با بهره برداری از این طرح ها رشد اقتصادی و اشتغال به وجود آید و محصولاتی رقابتی به تولید برسد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین