چهارشنبه 2 خرداد 1403 شمسی /5/22/2024 1:11:49 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن|
  • کد مطلب:2181
  • زمان انتشار:سه شنبه 4 آبان 1395-23:4
  • کاربر:.
رئیس ایمیدرو تشریح کرد:

معدن نامه: رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از انرژی و آب به عنوان دو چالش بزرگ توسعه معدنکاری در قرن 21 یاد کرد.
دو چالش توسعه معدنکاری در قرن 21/ آماده باش به معادن بزرگ برای تولید انرژی پاک

به گزارش معدن نامه، مهدی کرباسیان صبح امروز در جریان اولین سمپوزیم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی گفت: افزایش قیمت انرژی از یک سو و کمبود آب از سوی دیگر دو چالش توسعه معدنکاری در قرن 21 به شمار می رود و با توجه به اینکه عمده معادن در نقاط خشک و دورافتاده از مناطق شهری قرار گرفته اند، این دو مشکل به توسعه نیافتگی بخش معدن در نقاط مختلف دنیا کمک خواهد کرد.

او افزود: با توجه به این دو چالش بهتر است که معدنکاری در کشورهای خشک و نیمه خشک مانند ایران به سمت استفاده از تکنولوژی هایی حرکت کند که نیاز کمتری به آب دارند و انرژی مورد نیاز آنان ناچیز است.

کرباسیان گفت: معدنکاری در ایران به سمتی می رود که آسیب خود به محیط زیست و منابع آب و خاک را به حداقل برساند و با توجه به کمبود منابع آبی و افزایش قیمت انرژی توجه ویژه ای به فرآوری مواد معدنی با فناوری حداقل مصرف انرژی و آب مورد تاکید قرار گرفته است.

او افزود: استفاده از انرژی های تجدید پذیر نظیر خورشید و باد مورد مطالعه قرار گرفته و معادن بزرگ کشور به این سمت حرکت می کنند تا نیاز خود به انرژی را از روش های پاک تامین کنند.

کرباسیان با اشاره به حرکت دنیا به سمت استفاده از فلزات ویژه و همچنین عناصر نادر خاکی افزود: با توجه به اهمیت فلزاتی به مانند لیتیوم و عناصر نادر خاکی دیگر مطالعات برای اکتشاف و فرآوری عناصر نادر خاکی آغاز شده و قصد آن را داریم تا با توسعه فعالیت در این حوزه نام ایران را وارد باشگاه تولیدکنندگان عناصر نادر خاکی دنیا کنیم.



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین