شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 8:01:28 PM
معاونت اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی مطرح کرد:

معاونت اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی با تاکید بر افزایش سرمایه‌گذاری در حفاری‌های معدنی، مطرح کرد: کاهش قیمت تمام شده مواد معدنی مهمترین اصل در فصل جدید سرمایه‌گذاری‌های معدنی است. 
سرمایه‌گذاران خارجی تکنولوژی حفاری به معادن ایران بیاورند
بهروز برنا در گفت‌وگو با معدن‌نامه  با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش معدن در راستای توسعه صنایع معدنی اظهار کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران کشور در مقطع کنونی سرمایه‌شان بلوکه شده یا در خارج از ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند در حالی که بهتر است بستر اعتمادسازی برای بازگشت این سرمایه‌‌ها در بخش معدن و صنایع وابسته آن فراهم شود. 
او افزود: با توجه به تنوع بخشی که معادن ایران دارند، ظرفیت‌های بسیاری در زمینه اشتغال وجود دارد اما بهتر است تنها سرمایه خارجی روانه معادن کشور نشود و از سرمایه‌گذاران داخلی هم برای بهبود وضعیت معادن کشور کمک گرفت. قبل از اینکه در را رو به سرمایه گذاران خارجی باز کنیم، بهتر است با استراتژی مناسبی به استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برویم زیرا که ارزش مواد معدنی ایران بسیار بالاست و باید برای افزایش این ارزش از تجارب خارجی‌ها استفاده کنیم. 
معاونت اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی در ادامه تصریح کرد: شرایط برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن بهبود یافته به همین دلیل باید از نیروهای متخصص داخلی و تکنولوژی‌های خارجی استفاده لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به صورت صد در صد میزان اکتشافات‌مان را بالا ببریم. استفاده از تکنولوژی رو در اکتشافات یکی از اولویت‌های اصلی‌مان باید باشد چرا که در مقطع کنونی اغلب کشورهای خارجی توانسته‌اند با حفاری‌های عمیق بیشترین ذخایر را از دل زمین بیرون بکشند و در همان لحظه با روش‌های جدید اطلاعات را پردازش کنند. 
او افزود: در مقطع کنونی قیمت تمام شده مواد معدنی در دنیا مهمترین اصل رقابت است و شرکت‌های معدنی داخلی هم باید این رقابت را از سرگیرند اما برای کاهش قیمت تمام شده استراتژی مشخصی تعریف نشده است. بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل جانمایی نامناسب با نبود زیرساخت‌های لازم مواجه هستند در حالی که اکنون بهترین فرصت است با جذب سرمایه‌های جدید و انتقال تکنولوژی قیمت تمام شده محصولات‌مان را کاهش دهیم. ضمن اینکه ابتدا باید یک نیازسنجی از فضای سرمایه‌گذاری در بخش معدن صورت گیرد و مشکلات کارخانه‌های وابسته به معادن بررسی شود.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین