شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 5:10:52 PM
رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد:

رئیس خانه معدن ایران با تشریح دستاورد نمایشگاه معدنی دبی مطرح کرد: نگاه سرمایه گذاران خارجی به مشکلات ناشی از جابه‌جایی پول و سیاست‌های مالیاتی در بخش معدن ایران تغییر کرده و اغلب شرکت‌ها تمایل دارند در معادن ایران سرمایه‌گذاری کنند زیرا قانون معافیت مالیاتی در بخش معدن برای سرمایه گذاران جذابیت دارد. 
معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب است

محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با معدن‌نامه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در نمایشگاه معدنی دبی متوجه شدیم اغلب سرمایه‌گذاران خارجی تمایل به سرمایه‌گذاری در عرصه فرآوری و فلزات مخصوصا طلا، سرب و روی و کرومیت‌ها دارند.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه در پسابرجام نگاه سرمایه‌گذاران دنیا به فضای اقتصادی ایران تغییر کرده است، گفت: خانه معدن در مذاکرات با شرکت‌های خارجی تصویری از قانون معادن ایران و فضای سرمایه‌گذاری در معادن کشور به آنها نشان داد و به جرات می‌توان گفت تمایل خارجی‌ها برای ورود به فضای سرمایه‌گذاری ایران بسیار چشمگیر بود و ما به عنوان نماینده بخش خصوصی در حوزه معدن تمام وقت مذاکرات‌مان را ادامه دادیم. نکته جالب این است  که اغلب این سرمایه‌گذاران برای شرکت در میزگرد مربوط به ظرفیت‌های معدنی ایران دو هزار و 250 دلار باید می‌پرداختند و این فرآیند نشان می‌داد تا چه اندازه سرمایه‌گذاران خارجی مشتاق سرمایه گذاری در معادن ایران هستند. چرا که شرکت در این میزگردهای تخصصی از هر کشوری اطلاعات را مخاطبان منتقل می‌کند و بیشتر شرکت‌کنندگان جویای اطلاعات از فضای کسب و کار در ایران بودند.

او با اشاره به مذاکرات با شرکت CCG در ارتباط با اکتشاف هوایی و مذاکره در خصوص همکارى مشترک با ایران افزود: شرکت CCG علاقه بسیاری به همکاری معدنی با ایران دارد و به دنبال یک شریک است تا در زمینه ژئوفیزیک هوایی در معادن ایران فعالیت کند. این شرکت در حوزه معدن قدمت بسیاری دارد و برای اینکه با ایران همکاری خود را گسترش دهد اعلام آمادگی کرده است.

رئیس خانه معدن ایران افزود: حضور رسانه‌های خارجی مانند بلومبرگ که دو مصاحبه مجزا از فعالیت خانه معدن در آن نمایشگاه داشت، نشان دهنده اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در معادن ایران بود. برای سرمایه‌گذاران خارجی غیر از رفع مشکلات جابه جایی پول، سیاست‌های مالیاتی ایران حائز اهمیت بود که طی مذاکراتی که با آنها صورت گرفت، قانون معافیت مالیاتی در بخش معدن برای سرمایه گذاران جذابیت داشت و دوره های ده ساله معافیت مالیاتی در فعالیت معدنکاری آنها را نسبت به این موضوع خوشبین کرده است. امیدواریم در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی هم این علاقه سرمایه‌گذاران خارجی به قراردادهایی سودآور برای معادن ایران تلقی شود.

بهرامن در ادامه تصریح کرد: جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در معادن ایران برای شرکت‌های خارجی نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته به طوری که اغلب شرکت‌ها به دنبال شریک داخلی هستند تا همکاری‌شان را آغاز کنند این در شرایطی است که خانه معدن ایران برای جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی می‌تواند هر شرکت خارجی که درایران شریک می گیرد، بین این دو شرکت قرار گیرد و با نظارت خود مشکلات و نگرانی‌ها را برای سال‌های آینده همکاری حل کند. نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی می‌تواند فرصتی باشد برای اینکه سرمایه گذاران خارجی با عملکرد شرکت‌های داخلی فعال در حوزه معدن بیشتر آشنا شوند و بستر اعتمادسازی برای افزایش حضور آنها در ایران فراهم شود.

بر اساس این گزارش، قرار است 130 شرکت و واحد تولیدی داخلی و198 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور داشته باشند که طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، استقبال شرکت‌های خارجی از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات وصنایع وابسته تهران (ایران کان‌مین 2016) به صورت چشمگیری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی (ایران کان‌مین 2016) از 15 تا 18آبان ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین