يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 12:37:40 AM
دبیر خانه معدن ایران اعلام کرد:

دبیر خانه معدن ایران مهمترین محورهای چهارمین کنگره بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران را اعلام کرد و گفت: بیش از 70 نفر از کارشناسان و متخصصین حوزه معدن و صنایع معدنی از کشورهای آلمان، فرانسه، گرجستان، چین، ترکیه، استرالیا، افغانستان و ... در این رویداد علمی مشارکت می‌کنند.
پذیرش بیش از 300 مقاله در چهارمین کنگره  بین‌المللی معدن ایران

غلامرضا حمیدی انارکی در گفت‌وگو با معدن‌نامه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در راستای ارایه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه معدن و صنایع معدنی و همچنین ارتباط با دست اندرکاران بین المللی به منظور شناساندن توانمندی­های بومی و آشنایی با آخرین دانش روز جهان، خانه معدن ایران با همکاری انجمن مهندسی معدن ایران تصمیم گرفتند به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و عدم پراکندگی، دو رویداد مهم معدنی کشور را تجمیع کنند. از این رو چهارمین کنگره معدن و صنایع معدنی ایران و ششمین کنفرانس مهندسی معدن ایران به صورت همزمان از تاریخ 16 لغایت 18 آبان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شوند.

او افزود: دریافت بیش از 300 مقاله داخلی و بین‌المللی، دعوت از 8 کارشناس تراز اول بین‌المللی به عنوان سخنران کلیدی در موضوعات تخصصی متنوع، ثبت نام 800 مهمان ایرانی و خارجی، حضور بیش از 250 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه­ها و ... نشان دهنده پیشرفت بزرگی در برگزاری رویدادهای علمی معدنی در ایران است.

دبیر خانه معدن ایران در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه‌های علمی و اجرایی همایش، بیش از 70 نفر از کارشناسان و متخصصین حوزه معدن و صنایع معدنی از کشورهای آلمان، فرانسه، گرجستان، چین، ترکیه، استرالیا، افغانستان و ... در این رویداد علمی مشارکت می‌کنند.

حمیدی‌انارکی افزود: افتتاحیه این رویداد بزرگ معدنی از حضور مقامات ارشد حوزه معدن و صنایع معدنی و سخنرانی آنها بهره‌مند است. مطابق برنامه‌ریزی انجام شده تعداد 70 مقاله تخصصی در طی سه روز و در سه سالن با موضوعات محوری اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری، آتشباری، فراوری مواد معدنی، مکانیک سنگ، محیط زیست و اقتصاد در معدن ارایه خواهند شد. همچنین تعداد قریب به 120 مقاله به شکل پوستر با موضوعات محوری فوق و در چهار بازه در طول زمان برگزاری نمایش داده خواهند شد. همچنین در کنار جلسات ارایه مقالات میزگرد تخصصی با موضوع اکتشاف معدن و کارگاه آموزشی با عنوان حفاری و آتشباری برگزار خواهد شد.

دبیر خانه معدن ایران بیان کرد: محورهای انتخابی این رویداد به دقت تمامی حوزه معدن را پوشش دادند به نحوی که تمامی نیازهای روز کشور مورد توجه دانش پژوهان قرار گیرد. همچنین ایجاد دبیرخانه مجازی برای ارسال مقالات، داوری و ثبت نام سبب تسریع در امور اجرایی همایش شد. پایش بازدید از سایت همایش به زبان انگلیسی، نشان می­داد که از این رویداد در تمامی کشورهای صاحب نام مورد توجه ویژه قرار گرفته است. حمایت شرکت های صاحب نام خصوصی در کنار بزرگترین سازمان های دولتی همچون سازمان ایمیدرو، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، موسسه GIZ آلمان و ده‌ها حامی دیگر موجب شکوفایی بیش از پیش آن شده است.

او در پایان تاکید کرد: علت اصلی انتخاب نمایشگاه بین‌المللی تهران برای برپایی این رویداد بزرگ، همزمانی با دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی (ایران کان‌مین 2016) بود. این نمایشگاه که با همکاری خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن برگزار می­شود، در دوره جاری نسبت به دوره قبل رشدی 100 درصدی را تجربه کرد. به همین دلیل این ابتکار و هماهنگی تشکل‌های معدنی موجب هم افزایی قابل توجه و بی‌سابقه‌ای در بخش معدن و صنایع معدنی شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین