شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 8:33:04 PM

نمایشگاه منا به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در تاریخ چهارم و پنجم آبانماه در شهر  دبی کشور امارات متحده عربی با حضورتقریبی 150 کمپانی بزرگ معدنی جهان برگزار شد. 
دستاوردهای ایران از نمایشگاه معدنی منطقه منا

گزارشی چند از نمایشگاه معدنی منطقه منا و دستاوردهای آن را خدمت کلیه دلسوزان و زحمتکشان بخش معدن کشور عزیزمان ایران ارائه می کنم تا شاید بتوانم قدمی ناچیز در راستای تعالی این بخش برداشته باشم.

نمایشگاه منا به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در تاریخ چهارم و پنجم آبانماه در شهر  دبی کشور امارات متحده عربی با حضورتقریبی 150 کمپانی بزرگ معدنی جهان برگزار شد. از کشورمان خانه معدن ایران با حضور در یک غرفه 18 متری جایگاه ویژه ای در این نمایشگاه بین المللی داشت و به عنوان یکی از موثرترین و پرکارترین غرفه های نمایشگاه شناخته شد. جمع بزرگی از صاحبان بنگاه ها، دست اندرکاران و کمپانی های بزرگ معدنی جهان در طی 2 روز برگزاری این نمایشگاه، ازغرفه خانه معدن ایران بعنوان محلی برای گرفتن اطلاعات از فضای معدنی ایران بهره بردند، طبق گزارش های ریاست خانه معدن ایران و هیات همراهشان طی این 2 روز بیش از 40 ملاقات تخصصی در حوزه معدن و تجارت با بزرگان بخش معدن دنیا که در این نمایشگاه حاضر بودند، برگزارشده بود.

تیم همراه خانه معدن ایران امکانات و توانمندی های معدنی کشورمان و نیز نحوه سرمایه گذاری مشترک را برای بازدیدکنندگان تشریح  کردند که با استقبال اکثر آنها مواجه شد.

در روز اول نمایشگاه ، میزگردی در سالن کنفرانس نمایشگاه با مدیریت آقای مهندس بهرامن و با حضور آقای دکتر شکوری رییس محترم کمیسیون معدن اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران  و با  حضور بیش از سی مدیرازکمپانی های بزرگ معدنی از کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا، لهستان، فرانسه، آلمان و... تشکیل شد و ایشان ضمن تشریح توان معدنی ایران به سوالات حاضرین پاسخ دادند،که با استقبال وسیع حضا ر مواجه شد.

در روز دوم نمایشگاه مجددا باتوجه به استقبال وسیع از میزگرد تخصصی ایران و بنابر درخواست شرکت کنندگان در این نمایشگاه میزگردی با حضور آقای مهندس بهرامن و مهندس کریمی از سازمان زمین شناسی کشورمان و تیم همراه، با حضور بیش از سی و پنج مدیر شرکت های بزرگ معدنی برگزار و آقای مهندس کریمی پتانسیل های معدنی کشورمان را تشریح کردند و در پایان  با پرسش های حاضرین توسط آقایان مهندس بهرامن و مهندس  کریمی  این میزگرد نیز به پایان رسید.

در مجموع حضور خانه معدن ایران در این نمایشگاه که با معرفی بسیاری از شرکت های بزرگ معدنی  ایران همراه بود موجب تبادل بهتر اطلاعات معدنی با کشورهای بزرگ معدنی شد.


رضائیان؛ مدیرعامل شرکت زیماکهن بلوکات

منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین