دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 5:16:34 AM
بهروز برنا در گفت و گو با بیرونیت عنوان کرد:

مشاور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به طرح ابطال پروانه معادن راکد تصریح کرد: تعدادی از معادن هستند که جواز کسب داشته اند و معدنکار هم کار کرده است ولی ذخیره این معادن به اتمام رسیده و به همین دلیل راکد شده اند اگر به دلیل تمام شدن ذخیره موادمعدنی، معادن راکد شده اند که نمی توان کاری کرد ولی اگر دلیل راکد شدن معادن این باشد که اکتشافی صورت نگرفته باید این معادن به افرادی واگذار شود که سرمایه دارند و با اکتشاف تکمیلی ذخیره را افزایش می دهند بنابراین برای اجرای طرح ابطال پروانه معان راکد در گام نخست باید دلیل راکدشدنشان مشخص شود.
استان‌ها معادن راکد را آسیب‌شناسی کنند

بهروز برنا در گفت‌وگو با بیرونیت عنوان کرد: حدود ۴۷۰۰ معدن غیر فعال در کشور وجود دارد که تمامی این معادن باید تعیین تکلیف شوند؛ برای این کار هم باید معادن آسیب شناسی و دسته بندی شوند درواقع ابتدا باید مشخص شود که آیا دلیل راکدشدن معادن اتمام ذخیره موادمعدنی است؟ آیا نیاز به اکتشاف داشته اند؟ آیا به سرمایه گذاری نیاز دارند؟ آیا زیر ساخت های لازم در منطقه وجود نداشته و راکد شده اند؟ آیا بحث معارضین محلی در میان است ؟ آیا مشکلات منابع طبیعی و زیست محیطی دارند؟ و آیا بازار مصرف شان مشخص نیست؟
برنا تاکید کرد: برای عملیاتی کردن این طرح، معادن راکد باید دسته بندی شوند؛ ممکن است به صورت یک خوشه چندین معدن همین وضعیت را داشته باشد اینجاست که طرح احیای معادن کوچک مقیاس به کمک این طرح ها می آید.
مشاور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بیان کرد: ادارات صمت استان ها هم باید برای اجرای این طرح باید همکاری کنند تا دلیل راکدشدن معادن آسیب شناسی شود و گزارشات لازم در این خصوص ارائه شود، پس از ارائه گزارشات می توان درخصوص معادن راکد تصمیم گیری کرد به عنوان مثال اگر دلیل راکد شدن، مشکلات زیر ساختی باشد ایمیدرو می تواند ورود پیدا کند و مشکل را حل کند یا اگر نیاز به فرآوری دارند بحث های مرتبط با فرآوری معادن را انجام دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین