دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 4:24:47 AM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28289
  • زمان انتشار:پنجشنبه 9 بهمن 1399-13:13
  • کاربر:
مهرداد اکبریان در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن کشور اظهار کرد: از شهریور ماه سال ۹۸ عوارض صادرات سنگ آهن از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد و پس از آن نیز محدودیت‌های صادراتی جدیدوضع شد تا براساس این محدودیت ها صادرات کنسانتره و گندله نیز متوقف شود، همین محدودیت های صادراتی شوک بزرگی را به واحدهای معدنی وارد کرد.
بخشنامه جدید صمت برای سنگ آهنی‌ها پایدار بماند/ صادرات سنگ آهن‌های هماتیتی ارزآور است

مهرداد اکبریان در گفت‌وگو با بیرونیت تصریح کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی بخشنامه هایی که از سوی وزارت صمت ابلاغ شده تا شرایط به قبل از نیمه اول سال ۹۸ برگردانده شود.
اکبریان عنوان کرد: در شرایط کنونی سنگ آهن فولادی از کشور صادر نمی شود بلکه سنگ آهن های هماتیتی برای مصارف کارخانه های سیمان صادر می شود البته این سنگ آهن های هماتیتی در بازار کشور خریدار ندارد و بعضا چینی‌ها این مواد را خریداری می کنند بنابراین صادرات سنگ آهن های هماتیتی هم منجر به توسعه بخش معدن و هم در شرایط کنونی اقتصاد کشور منجر به ارزآوری می شود خواسته ما این است که شرایط جدیدی که در وزارت صمت برای سنگ آهنی ها در نظر گرفته پایدار بماند.
رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن کشور گفت: اولویت نخست ما تامین نیاز داخلی کشور است ولی محصولاتی که مازاد مصرف داخلی دارند و یا مورد استفاده بازار داخل نیستند نباید صادراتشان متوقف شود.
اکبریان بیان کرد: صادرات سنگ آهن و موادمعدنی هم در مجلس و هم در وزارت صمت مطرح است البته ما هم به نمایندگی از سنگ آهنی ها رفت و آمدداریم و دنبال این هستیم که نقشه راه درستی داشته باشیم تا هم نیازداخل تامین شود و هم صادرات تعطیل نشود و نکته سوم هم اینکه به واسطه تصمیماتی که گرفته می شود شاهد بازارهای شفاف معاملاتی باشیم و با قطع دست ویژه خواران دربازار شرایط خوبی برای خریدوفروش محصولات ایجادکنیم تا فسادی که درزنجیره وجود دارد از بین برود.
رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن کشور با اشاره به اصلاح قانون معادن کشور گفت: از دید بنده مشکل قانونی در بخش معدن نداریم بلکه مشکل در اجرای قوانین و در نظارت بر قوانین است، اگر همین قوانین بخش معدن به درستی اجرا شود و نظارت ها درست باشد مشکلی وجود ندارد.
اکبریان افزود: مشکل اینجاست که قانون تدوین می شود ولی زمان اجرا کردن قسمتی از قانون مغفول می ماند و یا بخشی پررنگ می شود، اگرمجلس دراین شرایط نظارت براجرای قانون کند مشکلات حل می شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین