يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 3:27:09 AM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28693
  • زمان انتشار:جمعه 22 اسفند 1399-17:59
  • کاربر:
بهادر احرامیان در گفت‌وگو با بیرونیت عنوان کرد:

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد مطرح کرد: در آینده کارخانجات در صنعت فولاد با کمبود مواد اولیه مواجه خواهند شد.
دورنمای مواد اولیه هشداری برای صنعت فولاد است

بهادر احرامیان در گفت‌وگو با بیرونیت با اشاره به کمبود سنگ آهن، اظهار کرد: با سرمایه گذاری باید به دنبال راهکاری برای افزایش ظرفیت صنعت فولاد و تولید سنگ آهن باشیم.

او افزود:مهمترین چالشی که در صنعت فولاد با آن مواجه هستیم آن است که کمبود مواد اولیه مهم و جدی تلقی نمی شود این در حالی است که نیاز به مواد اولیه در صنعت فولاد یکی از ضرورت‌های این بخش است.

احرامیان ادامه داد: ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن در کشور تولید می‌شود که در حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن آن در مدت ۵ سال آینده با توجه به میزان تولید در معادن چادرملو و بافق رو به اتمام خواهد بود و بنابراین تولید سنگ آهن به ۸۰ میلیون تن کاهش پیدا خواهد کرد.

احرامیان ادامه داد: برای تامین ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به ۱۶۵ میلیون تن سنگ آهن سالانه داریم در واقع باید ۸۰ میلیون تن به ظرفیت سنگ آهن کشور افزوده شود تا کارخانه ها با همین ظرفیت موجود بتوانند به تولیدو بهره‌برداری برسند.

نایب رئیس انجمن فولاد با بیان اینکه در کشور همه معادن توسعه یافته هستند، تصریح کرد: ۸۰ میلیون تن سنگ آهن باید به ظرفیت تولیدی ما افزوده شود تا تا ضمن تامین مواد اولیه، تعادل در بازار عرضه و تقاضا هم ایجاد شود. کمبود سنگ آهن در کشور جدی است و توجه لازم به این موضوع نمی شود.

احرامیان با تاکید بر اینکه تنها گزینه ما برای تامین سنگ آهن مورد نیاز کشور احیا و توسعه معادن متوسط و کوچک مقیاس است، اظهار داشت: توسعه و احیای معادن متوسط و کوچک مقیاس تنها از طریق بخش خصوصی انجام خواهد شد. اگر برای تامین سنگ آهن برنامه‌ریزی انجام نشود، در آینده ممکن است وارد کننده این کالا باشیم.

نایب رئیس انجمن فولاد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم در کشور باید دید چه ظرفیتی برای تولید کنندگان ایجاد می شود در هر صورت باید به سمت حمایت از بخش معدن رفته و اکتشاف را برای تامین سنگ آهن کشور در سال‌های آینده تقویت کنیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین