پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 8:30:27 AM
عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازنگری قانون معادن چندی پیش آغاز شده و تاکنون نهایی نشده است، گفت: بازنگری قانون معادن در مراحل آخر قرار دارد و بر اساس آخرین جلسه کمیته معدن و متولیان امر به نظر می رسد که به زودی این بازنگری به اتمام خواهد رسید.
بازنگری قانون معادن در مسیر صحن علنی
 عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با بیرونیت تصریح کرد: بخش معدن در کشور یکی از ظرفیت های بزرگ محسوب می شود بنابراین توجه به این بخش می تواند آینده بخش معدن را تامین کند.
 او  با اشاره به ظرفیت معادن بکر سیستان و بلوچستان بیان کرد: از آنجایی که در استان سیستان و بلوچستان معادن بسیار بهتری وجود دارد و از سوی دیگر این استان می تواند به دلیل  معادن متنوع بازار افغانستان و بازار پاکستان را از لحاظ معادن معدنی تامین کند به نظر می آید در چند سال گذشته به ظرفیتهای معدنی استان توجه چندانی نشده است و همین موضوع منجر به آن شده است که استان سیستان و بلوچستان نتواند از ظرفیت معادن خود آنگونه که باید استفاده کند.
 به گفته این نماینده مجلس تحریم ها فرصتی برای کشور خواهند بود تا از طریق آن بتوانند از ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی در بخش‌های گوناگون از جمله معدن استفاده کنند درخشان در پایان گفت:اگر نتوانیم برنامه ریزی صحیحی در استفاده از پتانسیل های بخش معدن داشته باشیم در نهایت در چند سال آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین