يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 7:29:31 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29632
  • زمان انتشار:دوشنبه 14 تير 1400-14:14
  • کاربر:

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات با ارائه گزارش صورت های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ برگزار شد.
ومعادن به ازای هر سهم ۶۰ تومان سود تقسیم کرد

به گزارش بیرونیت، امیرحسین نادری مدیر عامل شرکت توسعه معادن فلزات اظهار کرد: ما به دنبال ارتباط استراتژیک با بازار بودیم و بازنگری در استراتژی ها داشتیم تا شاهد هم افزایی باشیم.

وی ادامه داد: امروز بهترین دوران برای حوزه معدن و‌صنایع معدنی در جهان و ایران است. اگر بتوانیم باتوجه به نیاز کشور به سرمایه گذاری مواردی مشترک را ایجاد کنیم اتفاقات خوبی‌ را شاهد خواهیم بود.

نادری افزود: ما به دنبال آن هستیم سود شرکت را در دو سال آینده حداقل دو برابر کنیم.

پیشنهاد ما به دولت آن است که شرکت هایی که بیش از ۲۰۰ هزار سهامدار داشته و‌می‌توانند در هر پروژه بیش از هزار میلیارد وارد کنند.

نادری تصریح کرد: با توجه به فعالیت گل گهر و چادرملو یک انقلاب معدنی‌ در راه است. ما تلاش می کنیم زنجیره ارزش را در همه مناطق داشته باشیم.

وی همچنین اضافه کرد: سال گذشته یک شرکت پروژه‌ محور را تاسیس کردیم و امسال با عنوان «تجلی» مجوز فعالیت گرفته و با اجرای پروژه‌ها روند توسعه حوزه معدن و صنایع معدنی را تسریع خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری معادن فلزات بیان کرد: آینده صنعت فولاد با توجه به قطعی گاز و برق در کوره بلند است و با توجه به معادن خوب زغال‌سنگ در حوزه طبس به سمت توسعه حرکت خواهیم کرد.

در ادامه این مجمع گزارشی از عملکرد شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات ارائه شد که به شرح زیر است:

درآمدهای سرمایه گذاری شرکت با تغییر ۱۲۴ درصدی همراه بوده است.
همچنین سود عملیاتی شرکت در مدت زمان یاد شده نسبت رشد ۱۹۵ درصدی داشته است. سود خالص نیز با همین میزان رشد همراه بود.

میزان سرمایه گذاری در شرکت های دیگر در مدت زمان یاد شده رشدی ۸۸ درصدی را ثبت کرده است.

سهم گروه از زنجیره فولاد ۶۸ درصد کنسانتره، ۴۰ درصد گندله، ۲۴ درصد آهن اسفنجی، ۱۲ درصد فولاد خام و ۵ درصد محصولات فولادی است.

در سال ۹۹ شاهد بهره برداری از طرح هایی همچون احداث کارخانه ۵ میلیون‌تنی گندله سازی در مجموعه گهرزمین، بهره برداری از قطعه نخست طرح انتقال آب خلیج فارس، احداث واحد خردایش، کارخانه هماتیت و تیکنر مرکزی در شرکت گل گهر، ارتقای ظرفیت واحدهای گازی نیروگاه سمنان در شرکت پویا انرژی بودیم.
طرح های دیگری همچون گندله سازی ۵ میلیون تنی چادرملو، احداث کارخانه فروسیلیسیوم ۷۵ درصدی گل‌گهر، نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی گهرانرژی سیرجان و… در حال پیشرفت است.

تلاش برای توسعه فعالیت های اکتشافی به منظور کشف معادن جدید، پیگیری تملک دارایی ها و شرکت های ارزنده ای از سوی دولت و نهادهای عمومی در دست واگذاری و همچنین شرکت در مزایده واگذاری معادن و محدوده های اکتشافی برنامه های آتی مجموعه در بخش معدن است.

در بخش طرح های توسعه نیز، تسریع و‌ تسهیل در تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام در سطح شرکت های فرعی و سرمایه پذیر ، تامین منابع مالی جهت اجرای طرح های توسعه و تکمیل زنجیره و تلاش در جهت توسعه دانش فنی و تکنولوژیک نیز در دستور کار قرار دارد.

۹۸ درصد پرتفوی شرکت بورسی است. گل گهر ۳۱ درصد و چادرملو ۲۱ درصد از پرتفوی بورسی شرکت را تشکیل داده اند.

در پایان این مجمع ۳۸ درصد سود به ازای هر سهم ۶۰ تومان و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین