دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 شمسی /5/6/2024 12:17:31 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29658
  • زمان انتشار:چهارشنبه 16 تير 1400-18:33
  • کاربر:
رضا شهرستانی در گفت‌وگو با بیرونیت:

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی تولید بخش خصوصی در صنعت فولاد بیان کرد: بدون شک عواقب بدی را شاهد خواهیم بود چراکه بر طبق این نامه تولید برای ۲ تا ۳ هفته باید با کاهش ۹۰ درصدی روبرو باشد و بخش خصوصی و شرکت ها نمی توانند در این ماده به تعهدات خود عمل کنند. 
افزایش قیمت فولاد از معضلات قطعی برق  است/ کاهش ۹۰ درصدی تولید قیمت را افزایش خواهد داد

شهرستانی در گفت‌وگو با بیرونیت گفت: وقتی تولید کاهش پیدا کند قیمت افزایش خواهد داشت، اما ناعدالتی که گریبان بخش خصوصی را گرفته است و بر اساس آن باید تولید ۹۰ درصد کاهش پیدا کند از جمله معضلاتی است که عواقب خواهد داشت.
او افزود: این در حالی است که شرکت های خصولتی بین ۱۶ تا ۷۰ درصد کاهش را تجربه خواهند کرد،که در واقع ظلم به بخش خصوصی است و در این شرایط بسیاری از واحدهای تولیدی نمی توانند به تولید خود ادامه دهند و در نتیجه بیکاری ،افزایش قیمت و تولید انحصاری بخش خصولتی را شاهد خواهیم بود.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح باید جلسه‌ای با دست اندرکاران بخش فولاد و تولید کنندگان برگزار می شد تصریح کرد:باید ابتدا ما را در جریان می‌گذاشتند تا بتوانیم با هماهنگی و با استفاده از تعطیلات تابستانی قطعی برق در واحدهای تولیدی را مدیریت کنیم اما متاسفانه شاهد چنین موضوعی نبودیم من بابت به این موضوع اعتراض کردم و طی روزهای آینده جلسه‌ای را با معاونت دادگستری کل کشور خواهم داشت.
شهرستانی با اشاره به اینکه در سال های گذشته نسبت به این اتفاق به مرکز پژوهش‌های مجلس هشدار دادم، بیان کرد:۲ سال پیش نسبت به قطعی برق و معضلاتی که پیش رو خواهیم داشت به مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد کردم که می‌توانیم از فرصت های پیش رو برای هدر رفت انرژی و تولید ۱۰ هزار مگابایت برق استفاده کنیم، در این زمینه بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده و فروش و مدیریت توسط دولت باشد که این اتفاق نیفتاد اما پیش‌بینی می‌کنم که در سال آینده شرایط دشوار تر خواهد بود.
او در پایان گفت: اینکه صنعتی برای دو, سه هفته نتواند به تولید بپردازد عواقب و مضرات جبران ناپذیری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین