يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 5:12:18 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:30283
  • زمان انتشار:شنبه 10 مهر 1400-17:1
  • کاربر:
نماینده مجلس خبر داد؛

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یک معدن طلا با ظرفیت و ذخایر بسیار خوب به تازگی در گناباد شناسایی شده است.
شناسایی یک معدن طلا در گناباد خراسان رضوی / کیفیت طلای معدن کشف شده بسیار عالی است

به گزارش بیرونیت، محمد صفایی دلویی در مراسم بهره‌برداری از مرکز تخصصی گوهر تراشی و سنگ‌های قیمتی در گناباد با بیان اینکه میزان دقیق ذخایر معدن طلای جدید در دست بررسی است گفت: معدن طلایی که به تازگی در گناباد شناسایی شده است، با ظرفیت و کیفیت طلای بسیار خوب و عالی در حال عملیات اکتشاف است که با بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک شاهد توسعه کمی و کیفی اشتغال و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

او افزود: شهرستان‌های گناباد و بجستان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه معادن و سنگ‌های معدنی و ساختمانی از جمله سنگ‌های زینتی برخوردارند و از نقاط بسیار مستعد استان در این زمینه هستند که شناسایی این معدن طلا نشان دهنده ظرفیت خاص اقتصادی منطقه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز تخصصی گوهرتراشی و سنگ‌های تزئینی در گناباد اقدام بسیار مناسبی جهت بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در مسیر اشتغال و کارآفرینی است.

افشین رحیمی گل خندان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی هم در این مراسم استفاده از ظرفیت خیران را از اقدامات بسیار مهم برای توسعه زیرساخت‌های اشتغال و کارآفرینی به خصوص اشتغال خانگی در این خراسان رضوی ذکر کرد و گفت: بهره گیری از توان این بخش مورد توجه خاص این اداره کل قرار دارد.

او افزود: با توجه به مشارکت و سابقه خوب خیران در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد فضا‌های آموزشی و درمانی، جلب همراهی و تعامل آن‌ها برای ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های موجود را بیشتر در مسیر اشتغال و به خصوص اشتغال خانگی سوق می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع اعتباری برای توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بهره گیری از مشارکت خیران برای کاهش مشکلات این بخش ضروری است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین