يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 12:47:11 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:30481
  • زمان انتشار:دوشنبه 10 آبان 1400-7:37
  • کاربر:

شماره جدید بیرونیت با عکسی ارز رئیس ایمیدرو و تیتری درباره تعیین فرمانده بخش معدن منتشر شد.
از تعیین فرمانده معدن تا نقشه ایمیدرو برای فولاد

🔻 تعیین فرمانده معدن

▫️جمعی از اساتید و فعالان بخش معدن در نامه‌ای سرگشاده به وزیر صمت خواستار تعیین فرمانده بخش معدن شدند. به گزارش بیرونیت آنان در این نامه خطاب به سیدرضا فاطمی‌امین نوشتند که با تعیین فرمانده بخش معدن کلیه سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به شخصی داده شود که اشراف لازم را به این بخش داشته باشد.

🔻 یکپارچه سازی فولاد از معدن تا صنعت

▫️وجیه‌اله جعفری روز یکشنبه در هشتمین کنفرانس استیل پرایس گفت: تقویت زنجیره پایین دستی این صنعت به عنوان بخش پیشران، با هدف حفظ حوزه بالادستی فولاد انجام می شود. او افزود: آنچه که ایمیدرو به همراه وزارت صنعت معدن و تجارت در حال انجام آن است، نگاه یکپارچه از "معدن تا صنعت" است.

🔻 از روش‌های جدید استخراج استفاده کنیم

▫️مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: استفاده از تکنیک‌های جدید و دستگاه‌های به‌روز در بخش اکتشاف ضروری است و لازم است از روش‌های جدید استخراج از معادن به ویژه معادن عمقی استفاده کنیم. اردشیر سعدمحمدی در هشتمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس که روز یکشنبه در هتل المپیک تهران برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: سیستم‌های اکتشاف در دنیا تغییر کرده و ما نیز نباید از این موضوع غافل باشیم. لذا باید استفاده از دستگاه‌های جدید و به روز دنیا در دستور کار قرار گیرد.

🔻 حذف تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم ترامپ در آمریکا

▫️آمریکا و اتحادیه اروپا به توافق برای حل اختلاف بلندمدت بر سر تعرفه های واشنگتن روی واردات فولاد و آلومینیوم این منطقه نزدیک شده اند.

🔻 احیا و فعال سازی محدوده‌های معدنی لیتیوم کلید خورد

▫️سید رضا عظیمی گفت: پس از هماهنگی لازم در جلسه‌های حضوری با سرمایه‌گذار چینی و دارنده مجوز محدوده لیتیوم، بازدید توسط سرمایه گذار و سرمایه پذیر بخش خصوصی به همراه کارشناسان طرح احیاءِ، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از یک محدوده اکتشافی لیتیوم در استان همدان صورت گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین