شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 7:29:46 AM
صالحی نیا معاونت امور صنایع وزارت صمت خبر داد:

معاون وزیر صمت گفت: برای تولید ماشین های راهسازی و معدنی به صورت مشترک با خارجی ها و سازماندهی سه هزار دستگاه از این ماشین آلات صنعتی در پنج سال آینده برنامه ریزی شده است.
تولید مشترک ماشین آلات راهسازی و معدنی با شرکت های خارجی
به گزارش معدن نامه، محسن صالحی نیا افزود: شرکت هپکو برخی ماشین های معدنی و راهسازی مانند لودر، بولدوزر و گریدر را که قدرت موتور پایین تری دارند، می تواند تولید کند اما در بازه ماشین های با قدرت بالا ناچار به وارداتیم.
او گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال طراحی برنامه ای است که براساس آن شرکت هپکو بتواند با همراهی نشان های تجاری (برند) معتبر خارجی و همکاری مشترک با آنها، دستیابی به بازه های قدرتی بالاتر را در دستور کار خود قرار دهد.
صالحی نیا افزود: اعتبار نوسازی تجهیزات تامین خواهد شد و این مهم بر اساس برندهای معتبر جهانی و ماشین آلات روز، نیازمند منابع مالی بالایی است.
او گفت: اگر در نظر داشته باشیم که این ماشین آلات را با همکاری خارجی ها تولید کنیم، نیازمند ایجاد یک ارتباط منطقی بین سازندگان اصلی، تولیدکنندگان داخلی و تامین کنندگان منابع مالی (بانک ها) هستیم.
معاون وزیر صنعت تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا تعداد ماشین آلات راهسازی و معادن مورد نیاز کشور را به سه هزار دسگاه در پنج سال افزایش دهد و سازماندهی کند.
او گفت: وارد کردن این ماشین آلات ممنوع نیست و بویژه در بازه قدرتی که امکان تولید آن در داخل نیست، منع خاصی ندارد.


منبع: وزارت صمت

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین