يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 2:51:52 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:38031
  • زمان انتشار:يکشنبه 4 ارديبهشت 1401-8:41
  • کاربر:
انجمن جهانی فولاد گزارش داد:

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: مجموع تولید جهانی این محصول طی۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش ۶.۸ درصدی را به ثبت رساند.
کاهش ۶.۸ درصدی تولیدجهانی فولاد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از انجمن جهانی فولادWorld Steel Association، فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۲میلادی، ۴۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان حاکی از افت۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان طی ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی،۱۶۱ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵.۸ درصدی را نشان می دهد.
طی مدت یاد شده، ایران در مجموع۶ میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۴.۴ درصد کاهش یافته است. تولید فولاد خام ایران در مارس سال جاری میلادی نیز با۶.۱ درصد افت نسبت به مارس ۲۰۲۱ میلادی به ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.
ازابتدای ژانویه تا پایان مارس۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید ۲۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن( افت۱۰.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۳۱میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام(رشد۵.۹ درصدی)، ژاپن با تولید ۲۳ میلیون تن(افت ۲.۹ درصدی)، امریکا با تولید ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن(کاهش ۰.۴ درصدی) و روسیه با تولید ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن(کاهش ۱.۲ درصدی) طی۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه های دوم تا پنجم ایستادند.
همچنین کره جنوبی باتولید۱۶ میلیون و۹۰۰هزار تن فولاد خام(افت۳.۸ درصدی)، آلمان باتولید ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن(افت۳.۷ درصدی)، ترکیه با تولید ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن(افت۴.۷ درصدی)، برزیل با تولید ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن(کاهش ۲.۲ درصدی) و ایران با تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن(افت۴.۴ درصدی) در رتبه های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین