سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 شمسی /5/7/2024 12:03:54 AM
نزاع در معدن طلای چاد ده ها کشته و زخمی به جا گذاشت

یکی از مقامات چاد روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که در پی درگیری بین معدنچیان طلا در شمال این کشور بیش از ۱۰۰ تن کشته و حدود ۴۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.
به خاطر یک مشت طلا

به گزارش بیرونیت، مقامات همچنین اظهار داشتند که این حادثه هفته گذشته رخ داده و اخبار آن به تازگی منتشر شده است.

تصاویری که در روزهای اخیر در رسانه‌های اجتماعی چاد دست به دست می‌شوند، اجساد زیادی را در منطقه ای هم مرز با کشور لیبی نشان می دهند. یکی از مقامات محلی در این زمینه گفت: این درگیری ابتدا بین دو تن بوده و سپس افراد دیگری نیز درگیر شده اند. این مقام محلی همچنین افزود که یک یگان ارتش به منظور کنترل شرایط به محل حادثه منتقل شده است.

به گزارش شینهوا، گزارش ها حاکی از آن است که از سال ۲۰۱۷ میلادی استخراج طلا در این منطقه کوهستانی، ده ها هزار فرد اهل چاد و معدنچیان طلا از لیبی، نیجر و دیگر کشورهای همسایه چاد را به خود جذب کرده است.

داود یایا براهیم، وزیر دفاع به خبرگزاری فرانسه گفت، آنچه که به عنوان "مشاهده دنیوی بین دو نفر... آغاز شد، به انحطاط کشیده شد." منطقه کوهستانی کوری بوگودی در نزدیکی مرز لیبی معدنچیان را از سراسر چاد و همسایگان آن جذب می کند. این درگیری ها هفته گذشته روی داد، اما جزئیات فقط در حال حاضر مشخص شده است.

برخی گروه ها تعداد کشته شدگان را بیش از مقامات رسمی اعلام کرده اند و نیروهای امنیتی را مسئول تعدادی از کشته ها می دانند. زمانی که خبر خشونت برای اولین بار منتشر شد، دولت ماموریتی را به منطقه آسیب دیده - در حدود 1000 کیلومتری (620 مایلی) شمال شرقی پایتخت، نجامنا فرستاد.

ژنرال براهیم به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت که یک گروه نظامی بزرگ آرامش را به منطقه بازگردانده است. وی افزود که این درگیری ها بین مردم موریتانی و لیبی بود. اما هفته گذشته، مهامت نور ایبدو، رئیس کمیسیون ملی حقوق بشر چاد، گفت که سربازانی که برای مداخله فرستاده شده بودند "به سوی مردم شلیک کردند." خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که او و یکی از رهبران اپوزیسیون تعداد کشته شدگان را 200 نفر اعلام کردند، اما مقامات این موضوع را رد می کنند و می گویند که آنها مسئول نیستند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین