شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 10:09:36 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:42558
  • زمان انتشار:چهارشنبه 15 تير 1401-9:18
  • کاربر:

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی از آمادگی این صندوق در جهت پوشش ریسک و حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپی خبرداد.
آمادگی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپی

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، فرید دهقانی در نشست رویداد همرسانی« دایان» با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان، درباره اقدامات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: این صندوق همانگونه که از نامش نیز پیداست، در جهت حمایت از بخش معدن و زنجیره ارزش بوده و عمده کار آن حمایت مالی از معادن و صنایع معدنی و از میان برداشتن ریسک موجود از دوش آنها و انتقال آن به سمت حاکمیت، برای توسعه معدنکاری در حوزه های استخراج، اکتشاف و بهره وری است.

وی افزود: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از ۲۰ سال پیش تا کنون اقدامات حمایتی زیادی داشته است، اما از سال ۱۳۹۸به بعد، در ارتباط با رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان در عرصه معدنکاری و فرآورده های معدنی نیز وارد میدان شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی با اشاره به اهداف پیش روی این صندوق برای سال جدید عنوان کرد: ما در سال جدید در ارتباط با استارت آپ ها برای تی آر ال های ۴ به بالا، برای پوشش ریسک در حوزه معدن و صنایع معدنی، بیمه نامه های سرمایه گذاری صادر خواهیم کرد، که البته این مهم پس از تایید ایمیدرو صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای تی آر ال های ۷ تا ۹ نیز در حوزه استارت آپی، هم در حوزه پوشش ریسک و هم اعطای تسهیلات، تاسقف مشخص اقداماتی خواهیم داشت که پس از طرح در مجمع عمومی و اخذ مجوز از این مجمع، اجرایی خواهد شد.

دهقانی در ارتباط با چگونگی حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: صندوق بیمه معادن برای شرکت های دانش بنیانی که به تایید معاونت فناوری ریاست جمهوری و یا صندوق نوآوری و شکوفایی رسیده باشند و بخواهند اقدام به سرمایه گذاری در شرکت های صنعتی و نیمه صنعتی کنند و تست های آزمایشگاهی خود را نیز سپری کرده باشند، پوشش بیمه ای در ارتباط با شکست پروژه و همچنین اعطای تسهیلات خواهد داشت.

وی افزود: ما در حال امضای تفاهم نامه ای با شرکت ملی فولاد هستیم که بخشی از آن مربوط به ایمینو و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است که در نظر داریم، قسمتی از این منابع را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی آماده حمایت از استارت آپ هاست تصریح کرد: از آنجا که ذات شرکت های دانش بنیان و استارت آپی آمیخته با ریسک بالای تجاری سازی و صنعتی سازیست، صندوق با توجه به وظایف حاکمیتی حمایتی خود از بخش معدن، آمادگی شروع جدی با کمک صندوق شکوفای و نوآوری ایمینو و همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری را دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در سال جاری بیش از پیش در عرصه دانش بنیان موثر واقع شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین