سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 شمسی /5/7/2024 1:38:38 AM
توئیت توهین آمیز معاون وزیر صمت علیه استیضاح کنندگان فاطمی‌امین

در آستانه استیضاح وزیر صمت، معاون حقوقی و پارلمانی فاطمی امین، منتقدان این وزارتخانه را ترسو، کارشکن، مخرب و بدخواه خواند.
ترسو، کارشکن، مخرب و بدخواه هستید

به این توئیت توجه کنید: "تولید شایعات مستمر این روزها در خصوص استعفای ‎#وزیر_صمت به علت ترس بدخواهان از تعاملات فنی و کارشناسی بین دولت مردمی و ‎#مجلس_انقلابی است. بار کج تخریب‌ها و کارشکنی‌های غیرمنصفانه با این ترفندهای کهنه به جایی نخواهد رسید."

به گزارش بیرونیت، نویسنده این متن، محمدجواد حاجی‌حسینی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت صمت است که موافقان استیضاح وزیر صمت را با ادبیاتی ناشایست خطاب قرار داده است.
نسبت دادن واژه‌هایی چون، "ترسو"، "بدخواه"، "کارشکن" و "مخرب" به منتقدان یک وزیر، اگر نگوییم اقدامی ناشیانه است، می‌توان آن را واکنشی غیرحرفه‌ای همراه با خشم دانست. 
 حمله به منتقدان وزیر صمت، آن هم از سوی معاون حقوقی و پارلمانی سیدرضا فاطمی‌امین نشان از عصبانیت آنان از احتمال رای آوردن استیضاح وزیر صمت دارد. 
این توئیت از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی، سایت دولت و سایر رسانه‌های وابسته بطور وسیع منتشر شده است. 
نکته تامل برانگیز، سوادِ پایینِ رسانه‌ای برخی افراد در درون دولت و رسانه‌های رسمی‌ است که اعتبار خود را خرج چنین مطالبی کرده و بطور گسترده بدن توجه به اثرات منفی آن و مصمم کردن استیضاح کنندگان، اقدام به انتشار وسیع چنین مطلب توهین‌آمیزی کرده‌اند.
ظاهرا برخی مدیران تازه منصب یافته، خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی که با بودجه کشور تغذیه می‌شوند را ملک خود می‌پندارند که قادرند هر مطلبی را برای خوشامدِ مدیرانشان منتشر کنند. 
اگر قرار است با منتقدان وزیر صمت و تیم او اینگونه برخورد شود و از همین حالا برخی معاونان برای مدافعان استیضاح شمشیر از رو ببندند، همان بهتر که وزیر صمت تغییر یابد و چنین افرادی از دایره سیاستگذاری خارج شوند. 
البته "بیرونیت" معتقد است که استیضاح در شرایط کنونی دردی از تولیدکنندگان و بازرگانان دوا نخواهد کرد و مشکلی دیگر بر مشکلات جامعه تولید و تجارت اضافه خواهد شد. 
این استیضاح باخت- باخت است چرا که در دولت فعلی رسم است افراد توانمند بکار گرفته نشوند. دایره انتخاب مدیران آنقدر تنگ است که ترجیح می‌دهند به جای استفاده از افراد متخصص، از کسانی استفاده کنند که در حلقه خودی‌ها جای گیرند و به جای تخصص، میزان‌ ارادت و چاکری آنان برای صاحب منصب شدن مورد توجه واقع شود.
با مد نظر قرار دادن فرهنگ دولت سیزدهم در عزل و نصب مدیران، اگر برخی افراد فکر می‌کنند با تغییر فاطمی‌امین فرد بهتر و قدرتمندتری جایگزین می‌شود در اشتباهند.
بنابراین لازم است تا منتقدان وزیر صمت به جای اصرار بر استیضاح از او بخواهند دست از آرمان‌گرایی و غرق شدن در فضای تئوریک دست بردارد و برخی از معاونت‌های خود را تغییر داده یا به آنها متذکر شود ادب، شخصیت و کلاس سمتِ معاون وزیر را حفظ کرده و به‌جای شاخ و شانه کشیدن برای منتقدان و موافقان استیضاح، استانداردهای دفاع از عملکرد را یاد بگیرند.

بیرونیت
نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین