يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 3:32:06 PM
مجید شیرانی در گفت و گو با بیرونیت مطرح کرد:

شرکت‌های مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک، یکی از حاضرین در نمایشگاه فولاد ۱۴۰۱ است. این شرکت در سال ۱۳۷۰، به‌دنبال تغییرات ساختاری به‌وجودآمده در انسنیتو طراحی و مشاوره فنی فولاد شکل گرفت. 
استراتژی فولادتکنیک در بومی سازی
مجید شیرانی، مدیرعامل شرکت فولادتکنیک در گفت‌وگویی درباره تاریخچه این شرکت به بیرونیت می‌گوید: «فولاد تکنیک شرکتی است که ریشه و اصل آن به شرکت ذوب آهن اصفهان برمی‌گردد که نخستین بار دفتر فنی ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۴۷ توسط روس‌ها راه‌اندازی شد و مهم‌ترین وظایف این دفتر تعمیر، نگهداری و توسعه ذوب آهن بوده است. در زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی با مطرح شدن بحث خصوصی‌سازی، دفتر فنی ذوب آهن اصفهان  تحت عنوان فولاد تکنیک در سال ۱۳۷۰ ثبت می‌شود.» 
او درباره فعالیت‌های انجام‌شده در راستای خصوصی‌سازی شرکت گفت: «با گذشت سه دهه از قدمت خصوصی سازی این شرکت می‌توان فعالیت های آن را در دهه اول بیشتر مربوط به کارهای مهندسی ، نظارت و اقدامات مشاوره‌ای، دهه دوم شروع کارهای اجرایی و دهه سوم پیکانکاری، تامین تجهیزات و اقدامات اجرایی دانست.»
شیرانی با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر فرآیند تولید بیان کرد: «در دوره قبل از تحریم های خارجی بحث فاینانس به طور جدی در دستور کار شرکت بود و این در زمان آغاز تحریم ها به دلیل مشکلات ارتباطی با جهان بحث فاینانس همچون گذشته فعال نیست.» 
مدیرعامل فولاد تکنیک با اشاره به تلاش‌هایی که برای بومی‌سازی در این صنعت شده، توضیح می‌دهد: «شرکت برای بومی سازی در ۳ قسمت ۱. تکنولوژی ۲- مهندسی ۳- تجهیزات اقدامات ارزشمندی انجام داده است. مثلا در بخش تکنولوژی مهم‌ترین اقدام، مهندسی احیای مستقیم بوده که هم در بخش طراحی و هم در لول دو که افزایش ظرفیت و کاهش انرژی بوده که ادعا می‌کنیم کاملا بومی‌سازی شده است. یا مثلا در بخش تجهیزات، برای اولین بار در کشور ساخت واگن برگردان توسط این شرکت انجام شد. این وسیله با قطر ۸ متر قادر است واگن را همراه با بار نزدیک به ۱۵۰ تن وزن در شعاع نزدیک به ۱۴۰ درجه بچرخاند و بار را تخلیه کند.» 
به‌گفته شیرانی، تحریم‌ها بی‌شک مشکلاتی ایجاد می‌‌کنند اما مانع نخواهند بود.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین